آفتاب

خروج اتباع فرانسه و انگلیس از لیبی با ادامه ناآرامی‌ها

خروج اتباع فرانسه و انگلیس از لیبی با ادامه ناآرامی‌ها

در پی ادامه خشونت‌ها در لیبی و نگرانی‌های امنیتی که نسبت به این کشور آفریقایی به وجود آمده است، کره جنوبی امروز (چهارشنبه) سفر به لیبی را برای شش ماه ممنوع اعلام کرد. در همین حال، پاریس اتباع فرانسوی و انگلیسی را از لیبی به دلیل اوضاع امنیتی نابسامان خارج کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته است سطح هشدارها نسبت به سفر به لیبی را به بالاترین سطح افزایش دهد.

در این بیانیه آمده است که نگرانی‌های شدیدی نسبت به امنیت در لیبی وجود دارد و ممنوع بودن سفر به این کشور در مدت شش ماه ادامه خواهد داشت. سئول اعلام کرد که براساس این اقدام باید کره‌ای‌های مقیم در لیبی از این کشور خارج شده و اتباع این کشور به جز برخی از موارد استثنایی وارد این کشور نشوند.

از سوی دیگر، شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد که پاریس به دلیل اوضاع امنیتی نابسامان در لیبی اتباع فرانسوی و انگلیسی را از این کشور خارج کرده است. این در حالی است که اردوگاه اصلی نیروهای ویژه که مهم‌ترین پایگاه نظامی در بنغازی واقع در شرق لیبی است، سه‌شنبه شب به دست تندروها افتاد.

در همین حال، گروه‌های مسلح در طرابلس، پایتخت لیبی سه‌شنبه شب مصطفی ابوشاقور، معاون سابق نخست‌وزیر این کشور را که اخیرا به عنوان یکی از اعضای پارلمان انتخاب شد، آزاد کردند. گروه‌های مسلح پیش‌تر این مقام لیبیایی را ربوده بودند.

انتهای پیام

کد N418041

وبگردی