آفتاب

سازمان ملل ناتوان درامداد رسانی به مجروحان و جنگزدگان غزه

سازمان ملل ناتوان درامداد رسانی به مجروحان و جنگزدگان غزه

تهران - ایرنا - بخش امدادرسانی سازمان ملل در غزه برناتوانی این سازمان در امداد رسانی و کمک به مجروحان و آوارگان فلسطینی در غزه اذعان کرد.

منابع رسانه ای غربی ازغزه روز چهارشنبه به نقل از بخش امداد رسانی سازمان ملل اعلام کردند شمار آوارگان فلسطینی از مرز 200 هزار نفر گذشته وسازمان ملل امکانات لازم به خصوص اماکن امن برای اسکان این تعداد آواره را ندارد.

بنابر اعلام مقامات سازمان ملل امکانات امدادرسانی این سازمان در غزه جوابگوی نیاز آوارگان جنگ نیست وسازمان ملل با کمبود امکانات کمک به جنگ زدگان و مجروحان غزه مواجه است.

ناتوانی سازمان ملل در امداد و کمک رسانی به مردم غزه درحالی است که جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود رابرای کمک رسانی به مجروحان و مردم جنگزده غزه اعلام کرده و ایران تاخیر قاهره در صدور مجوز ارسال کمک های ایران به غزه را غیر قابل قبول دانسته است.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه تاخیر طولانی قاهره در صدور مجوز پرواز حامل کمک های غذایی و دارویی جمهوری اسلامی ایران به غزه از طریق مصر غیرقابل قبول اعلام کرد.

حسین امیرعبداللهیان که بامداد چهارشنبه با خبرنگار ایرنا گفت وگو می کرد، اظهار داشت: از مقامات ذیربط قاهره موکدا درخواست می کنیم در صدور مجوز تسریع نمایند.

وی افزود: اولین گروه مجروحین غزه شامل 57 تن از نوزدان، کودکان و زنانی که از شدت جراحات وارده رنج می برند در انتظار ورود پرواز امدادی جمهوری اسلامی ایران به مصر و انتقال فوری به تهران برای مداوا هستند.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: اولین محموله کمک های انساندوستانه ایران به وزن 100 تن و لیست مجروحین فلسطین آماده انتقال به ایران از چند روز گذشته در اختیار وزارت خارجه مصر و دفتر حفاظت منافع این کشور در تهران قرار گرفته اما تاکنون مجوز پرواز صادر نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مصر به رسالت انسانی، تاریخی، اسلامی و عربی خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و بازگشایی فوری مرز رفع برای انتقال دارو و غذا عمل کرده و بیش از این تعلل نورزد.

اما گزارش ها حاکی از این است که دهها هزار تن از ساکنان غزه در مراکز تحت نظارت سازمان ملل از جمله درمدارس پناه گرفته اند اما بنابر اعلام منابع فلسطینی این مراکز نیز امن نبوده ویک مدرسه تحت حمایت سازمان ملل از جمله این هدف ها بوده است.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد در پی حمله توپخانه بامداد چهارشنبه رژیم صهیونیستی به یک مدرسه وابسته به سازمان امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی سازمان ملل(آنروا) در اردوگاه جبالیا در شمال غزه، نزدیک به 20 تن شهید و ده ها تن زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام مسئول در این سازمان که خواست نامش فاش نشود گفت: در این حمله مدرسه ابتدایی دخترانه ˈابوحسینˈ هدف قرار گرفته است.

تعداد شهدای غزه از آغاز حملات تاکنون به بیش از 1240 تن و تعداد زخمی ها نیز دستکم به هفت هزار تن رسیده است.

مردم بی پناه غزه در 24 ساعت گذشته متحمل سخت ترین حملات وحشیانه شده و ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در شبانه روز گذشته 150 نقطه را درنوار غزه هدف قرار داده است.

با وجود گذشت 23 روز از حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه اما همچنان ملت مبارز فلسطین با مقاومت و پایمردی در مقابل آن ایستاده است. هرچند نظامیان صهیونیست از زمین، هوا و دریا غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار می دهند، ولی فلسطینیان روحیه خود را حفظ کرده و ارتش رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده اند.

رژیم صهیونیستی از بامداد سه شنبه هفدهم تیرماه (هشتم ژوئیه 2014) حملات هوایی علیه غزه را آغاز کرد.

نوار غزه با 40 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض در کنار دریای مدیترانه واقع شده و با مصر و اسرائیل هم مرز است. در این منطقه یک میلیون و 700 هزار نفر زندگی می کنند.

رژیم صهیونیستی با وجود درخواست های شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری ها و کشتار مردم بیگناه فلسطین همچنان به حملات خود ادامه می دهد و تاکنون بیش از یک هزار و 200 نفر از مردم غزه شهید و بیش از هفت هزار نفر نیز زخمی شده اند.

خاورم ** 1665**
کد N417845

وبگردی