آفتاب

کره‌شمالی اتهام حمایت از حماس و حزب‌الله را رد کرد

کره‌شمالی اتهام حمایت از حماس و حزب‌الله را رد کرد

کره‌شمالی اتهام وارد شده به این کشور مبنی بر اینکه از حماس و حزب‌الله لبنان حمایت تسلیحاتی می‌کند، رد کرده و آن را یک "توهم محض" و "تلاشی شوم" برای مرتبط کردن پیونگ‌یانگ با مناقشات خاورمیانه خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی روز دوشنبه در بیانیه‌ای رسمی، اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرد. این در حالی است که اخیرا روزنامه دیلی‌ تلگراف انگلیس با استناد به منابع امنیتی غربی گزارش داده بود که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای دریافت موشک و تجهیزات ارتباطی از کره‌شمالی، پول پرداخت کرده است.

این گزارش چند روز پس از آن منتشر شد که یک قاضی فدرال آمریکا در شهر واشنگتن نیز حکم داد کره‌شمالی به گروه حزب‌الله لبنان تسلیحات پیشرفته داده است.

وزارت امور خارجه کره‌شمالی در بیانیه خود گفت: چنین صحبت‌هایی سفسطه‌های بی‌اساس و توهم محضی هستند که از سوی آمریکا برای منزوی‌کردن بین‌المللی کردن کره‌شمالی مطرح می‌شوند.

در این بیانیه آمده است: در بطن این جریان تبلیغاتی، تمایل شوم آمریکا برای توجیه اقدامات مجرمانه خود در حمایت از اسرائیل است.

کره‌شمالی همچنین واشنگتن را به تلاش برای دامن زدن به احساسات ضد کره‌شمالی از طریق مرتبط کردن این کشور با مناقشات خاورمیانه متهم کرد.

انتهای پیام

کد N417667

وبگردی