آفتاب

مالزی خواستار محاکمه عاملان سرنگونی ام.اچ 17 در این کشور شد

مالزی خواستار محاکمه عاملان سرنگونی ام.اچ 17 در این کشور شد

کوالالامپور– ایرنا – مالزی با طرح شرایط محاکمه عاملان سرنگونی پرواز ام.اچ 17 خطوط هوایی این کشور که در مرز اوکراین و روسیه با 298 سرنشین سقوط کرد، خواستار انجام محاکمه عاملان آن در مالزی شد.

به گزارش ایرنا، ˈوان جنیدی جعفرˈ معاون وزیر کشور مالزی روز چهارشنبه گفت که کوالالامپور طبق قانون اقدامات ویژه (سوسما)می تواند عاملان سرنگونی ام.اچ 17 را در مالزی محاکمه کند.

وی تصریح کرد که به منظور انجام چنین اقدامی برخی از شرایط و مواد مطرح شده در سوسما باید مورد بازنگری قرار گیرند.

وی در آیینی به مناسبت عید فطر در ایالت صباح مالزی گفت: طبق این قانون مالزی قادر است با عاملان جرائمی که علیه مالزی رخ می دهد برخورد کند. این قانون شامل جرائمی که خارج از این کشور نیز رخ می دهد می شود.

پرواز ام.اچ 17 خطوط هوایی مالزی با 298 سرنشین در مرز اوکراین سرنگون شد و اوکراین تایید کرده است این هواپیما بر اثر ترکش های یک موشک سقوط کرده است.

وان جنیدی جعفر در ادامه گفت: قبل از بکارگیری قانون سوسما، سه موضوع باید در نظر گرفته شود. نوع به کارگیری این قانون، این موضوع که آیا مستندات محکم علیه گروه های متهم وجود دارد و همچنین دریافت اجازه از سوی گروه های حاکم بر مالزی برای محاکمه عاملان سرنگونی این هواپیما که احتمال دارد روسیه، اوکراین و یا گروه های تجزیه طلب باشند، لازم است.

آساق**د.م**1611
کد N417646

وبگردی