آفتاب
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت‌وگو با ایلنا؛| 190514

دلیل تفاوت كیفیت آب شرق و غرب تهران/ شرق از آب سطحی كمتری برخوردار است

دلیل تفاوت كیفیت آب شرق و غرب تهران/ شرق از آب سطحی كمتری برخوردار است

در بخش تامین آب سعی كردیم تركیب آب سطحی و زیر زمینی را در كل تهران حفظ كنیم ضمن اینكه اگر رینگ مكربندی تهران تكمیل و به بهره برداری برسد آب شرق تهران از ریسك كمتری برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینكه بالا رفتن میزان آب های زیرزمینی منجر به پایین آمدن كیفیت آب مصرفی می شود، گفت: زمانی كه رینگ آبرسانی از غرب به شرق راه اندازی شود كیفیت آب شرق تهران بهتر می شود.

محمد حاج رسولی ها، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تفاوت كیفیت آْب شرق و غرب تهران گفت: سیاست ما هم در شرق و هم غرب تهران بر این است كه تامین آب از آب های سطحی را در اولویت قرار دهیم كه در غرب تهران سدهای كرج و لتیان این وظیفه را بعهده دارند اما در شرق تهران نگرانی هایی وجود داشت كه كه با مدیریت اعمال شده شرایط تامین آب سطحی در شرق تهران نیز مناسب است.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت آب سد لتیان خوب است و حتی نسبت به سال گذشته یك تا 2 میلیون هم آب بیش از سال گذشته ذخیره كرده ایم ضمن اینكه آب این محدوده از شهر از سد لار نیز تامین می شود.

حاج رسولی ها تصریح كرد: در بخش تامین آب سعی كردیم تركیب آب سطحی و زیر زمینی را در كل تهران حفظ كنیم ضمن اینكه اگر رینگ مكربندی تهران تكمیل و به بهره برداری برسد آب شرق تهران از ریسك كمتری برخوردار خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: آب و فاضلاب تامین آب شرق و غرب تهران را مدیریت كرده تا میزان آب مورد نیاز تامین شود اما ممكن است در یك محله آب سطحی كمتری با توجه به موجودی آب سدها داشته باشیم كه در كیفیت آب آن محدوده اثرگذار است.

کد N417639

وبگردی