آفتاب

نژاد نایبی: باید به والیبال زنان چون مردان توجه شود

نژاد نایبی: باید به والیبال زنان چون مردان توجه شود

تهران - ایرنا - نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال معتقد است با توجه به توانمندی وپتانسیل بالای زنان در والیبال، باید این رشته زنان به اندازه مردان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا ، صغری نژاد نایبی پس از افت شدید والیبال دختران جوان ایران در آسیا و سقوط چهار پله ای این تیم در رده بندی، در گفت و گو با ایرنا ، گفت: جایگاه امروز والیبال مردان ایران و قرارگرفتن آن در جمع برترین های جهان نتیجه بیش از 15سال برنامه ریزی دقیق وبی وقفه بوده است و باید در والیبال زنان نیز به این مساله توجه شود.

تیم والیبال دختران جوان ایران امسال برای سومین بار در رقابت های قهرمانی والیبال آسیا شرکت کردو در پایان این رقابت با چهار پله سقوط عنوان دوازدهم را کسب کرد.

تیم والیبال دختران جوان ایران در سال 2010 و 2012 نیز در رقابت های والیبال قهرمانی آسیا به ترتیبی عنوان نهم و هشتم آسیا را بدست آورده بود.

این مسئول والیبال زنان ادامه داد: برای بررسی دلایل موفقیت یا عدم موفقیت یک تیم باید به پیشینه آن و شرایط آماده سازی بازیکنان توجه کرد و در این میان تعداد اردوهای آمادگی و بازی های تدارکاتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: اگر والیبال زنان ایران درسال های اخیر شاهد ارتقا در آسیا نبوده و افت داشته است، به دلیل این است که تیم های والیبال زنان در رده های مختلف سنی تجربه برون مرزی کمی دارندوازسوی دیگر امکان برگزاری مسابقات تدارکاتی برای زنان بسیار کم است .

نژاد نایبی گفت: من و همکارانم در فدراسیون والیبال تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا امکانات و شرایط آماده سازی مشابه والیبال مردان برای زنان والیبالیست فراهم شود تا طی دو تا سه سال آینده والیبال زنان بتوانند جایگاه قابل قبولی در آسیا پیدا کنند.

وی ادامه داد: اگر تعداد اردوهای آمادگی تیم های ملی والیبال زنان و اردوهای تدارکاتی آنان به اندازه اردوهای آمادگی ومسابقه های تدارکاتی تیمهای مردان باشد قطعا زنان می توانند در زمانی کوتاه به نتایج خوب و جایگاه قابل قبولی در آسیا دست یابند.

نژادنایبی راه اندازی مدارس والیبال دراستان های والیبال خیز، را از دیگر راههای ارتقا سطح والیبال زنان عنوان کرد و گفت: یکی از مهم ترین برنامه های من در حوزه والیبال زنان راه اندازی حداقل چهار تا پنج مدرسه والیبال در سطح کشور است تا بتوانیم برترین والیبالیست های هر استان را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد:حتی اگر هر ساله فقط یک بازیکن خوب از هر استان معرفی شود ، هرسال 30 بازیکن خوب به جامعه والیبال زنان معرفی خواهند شد که بهترین پشتوانه برای والیبال زنان در تمامی رده های سنی خواهد بود.

به گفته نژاد نایبی این همان برنامه استعدادیابی است که ایوان روسی 20 سال پیش در والیبال مردان کشور انجام داد.

ورزشی (4)**1828**1590
کد N417611

وبگردی