آفتاب

اتحادیه اروپا مجازات هایی را علیه روسیه وضع کرد

اتحادیه اروپا مجازات هایی را علیه روسیه وضع کرد

تهران -ایرنا - اتحادیه اروپا مجازات هایی را علیه چهار بازرگان نزدیک به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و چهار شرکت وضع کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام مسئول اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت: این مجازات ها شامل افراد و شرکت هایی است که از تحرکات تصمیم گیرندگان روس در اوکراین سود می برند.

انتظار می رود این اسامی روز چهارشنبه در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شود.

مجازات های جدید در نشست سفرای 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گرفته شد و انتظار می رود متعاقبا تحریم های اقتصادی گسترده تری علیه مسکو تصویب شود.

این مرحله از تحریم ها علیه روسیه بخش های اساسی یعنی بازارهای مالی، فروش تسلیحات و فناوری های حساس در زمینه انرژی و کالاهایی با کاربری دوگانه نظامی و غیر نظامی را شامل می شود.

سفرای اتحادیه اروپا روز شنبه تحریم های درجه دو را علیه 15 فرد و 18 شرکت روس از جمله روسای دستگاه های اطلاعاتی وضع کردند.

این اقدام نهایتا به فهرستی شامل 87 نفر و 20 نهاد گسترش یافت.

اتحادیه اروپا اخیرا در پی سقوط یک هواپیمای مالزیایی برفرار شرق اوکراین که گفته می شود به احتمال زیاد توسط شورشیان هوادار مسکو با استفاده از یک فروند موشک ساخت روسیه صورت گرفته است، تحرکات خود در این زمینه را افزایش داد.

اتحادیه اروپا پیشتر نیز برخی شخصیت های نزدیک به پوتین از جمله ˈدمیتری رگوزینˈ معاون نخست وزیر روسیه را هدف قرارداد ولی با تصمیم روز سه شنبه خود نخستین باری است که این اتحادیه شخصیت های تجاری نزدیک به رییس جمهوری این کشور را تحریم می کند.

**مترجمام**1480** 3404
کد N417523

وبگردی