آفتاب

پارلمان ایتالیا: دادگاه لاهه باید نتانیاهو را به جرم جنایت جنگی محاکمه کند

پارلمان ایتالیا: دادگاه لاهه باید نتانیاهو را به جرم جنایت جنگی محاکمه کند

رم- ایرنا- ˈمانلیو دی استفانوˈ نماینده پارلمانی کمیسیون خارجی حزب ˈپنج ستارهˈ ایتالیا گفت: با توجه به حمله های ارتش رژیم صهیونیستی به مدارس، بیمارستان ها و مراکز نگهداری از کودکان در غزه، دادگاه لاهه باید نتانیاهو را به جرم جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت محاکمه کند.

به گزارش ایرنا به نقل از آنسا، این نماینده پارلمانی ایتالیا در پی تشدید حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه غزه، از ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه این کشور، فراخوان سفیر ایتالیا از تل آویو و تحریم تسلیحاتی اسرائیل را خواستار شد.

وی تاکید کرد: دولت باید ضمن قطع فوری فروش اسلحه به رژیم صهیونیستی، تمام توافق های اقتصادی با تل آویو را متوقف کند؛ در غیر این صورت ما نیز همدست قتل عام بی گناهان در نوار غزه خواهیم بود.

این نماینده پارلمان با بیان اینکه به تازگی خواستار فراخوان سفیر ایتالیا از تل آویو شدیم، افزود: از شرکای اروپایی نیز می خواهیم برای متوقف کردن نسل کشی در نوار غزه چنین اقدامی را انجام دهند.

وی گفت: اسرائیل باید به حقوق بشر احترام بگذارد در غیر این صورت ایتالیا با این رژیم کاری نخواهد داشت. ما ایتالیایی ها نقص های زیادی داریم اما مردم ما نمی خواهند دستانشان به خون بی گناهان آغشته شود.

این نماینده پارلمانی با تاکید بر اینکه دولت ایتالیا نباید به کشورهایی که به حقوق بشر تجاوز می کنند سلاح بفروشد، افزود: مردم ایتالیا نمی پذیرند که ما سالانه 500 میلیون یورو سلاح به اسرائیل بفروشیم در حالی که در غزه مردم بی گناه کشته می شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید فروش سلاح ها به رژیم صهیونیستی متوقف شود، گفت: ˈموگرینیˈ به عنوان سخنگوی اتحادیه اروپا باید به سرعت درخواست آتش بس کرده و اسرائیل را تحریم تسلیحاتی کند.

** درخواست سفارت فلسطین در رم از اتحادیه اروپا

سفارت فلسطین در شهر رم نیز با انتشار بیانیه ای از ایتالیا و اتحادیه اروپا خواست تا مداخله کرده و از قتل عام مردم فلسطین جلوگیری کنند.

سفارت فلسطین از دولت ایتالیا به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا و همچنین سازمان ملل، جامعه بین المللی و سازمان های حقوق بشری، مداخله فوری برای پایان دادن به کشتار فلسطینیان و نجات جان بی گناهان را خواستار شد.

رژیم صهیونیستی با وجود درخواست های شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری ها و کشتار مردم بی گناه فلسطین، همچنان به حملات وحشیانه خود ادامه می دهد.

تاکنون در نتیجه این حملات یک هزار و 156 تن از مردم غزه به شهادت رسیده و بیش از 6 هزار و 700 تن نیز مجروح شده اند.

اروپام ** 2171 ** 2023
کد N417512

وبگردی