آفتاب

مخالفت قانونگذاران آمریکایی با آتش‌بس بی قید و شرط در غزه

مخالفت قانونگذاران آمریکایی با آتش‌بس بی قید و شرط در غزه

در حالی که جهان با انزجار شاهد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده و خواهان آتش‌بس در این منطقه شده است، نمایندگان کنگره آمریکا به جای آن، دولت این کشور را تحت فشار قرار دادند تا هیچ اقدامی برای تحت فشار قرار دادن این رژیم به منظور توقف عملیات‌های نظامی انجام ندهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بسیاری از این نمایندگان حتی از دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا از بابت تلاش برای متوقف کردن جنایت‌های اسرائیل که باعث کشته شدن بیش از 1100 فلسطینی شده، انتقاد کردند.

جان بوئنر، رییس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه گفت: در زمان‌هایی مثل اکنون مردم تلاش می‌کنند تا اسرائیل را منزوی کنند.

وی مدعی شد: ما اینجا هستیم تا کنار اسرائیل باشیم و ما یک میانجیگر و یا ناظر در قبال اسرائیل نیستیم بلکه یک شریک قدرتمند و یک هم‌پیمان قابل اعتماد برای آن هستیم.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا این‌چنین استدلال می‌کند: معنی این صحبت چیست؟ این به معنی انتشار بیانیه‌های مبهم که همواره بر عبارت «از یک طرف» و «از طرف دیگر» تاکید می‌کنند نیست، بلکه معنی آن عمل به صحبت‌هایمان و نشان دادن همبستگی با دوستمان است.

همچنین قانون‌گذاران آمریکایی به بحث درباره درخواست 225 میلیون دلاری وزارت دفاع آمریکا برای تقویت هرچه سریع‌تر سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل پرداختند.

نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات با یکدیگر برسر تصویب این اعتبارات در قالب یک لایحه بودجه افزایش یافته یا یک لایحه جداگانه به جدال پرداختند. با این حال هیچ‌ کدام اقدام به مخالفت علنی به این پرداخت پول نکردند.

اخیرا باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در مکالمه تلفنی خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم آتش‌بس انسانی، سریع و بی‌قید‌و شرط تاکید کرده بود در حالی که چنین اظهاراتی موجب نگرانی قانونگذاران آمریکایی شده است!

گروهی از سناتورهای آمریکایی شامل چاک شومر و بن‌ کاردین، سناتورهای دموکرات و همچنین لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی با نوشتن نامه‌ای به اوباما مدعی شدند که آتش‌بس نوار غزه باید موجب از بین رفتن قابلیت حماس برای شلیک موشک به سوی اسرائیل شده و هیچ محدودیتی علیه رژیم صهیونیستی اعمال نکند.

این سناتورها در نامه خود نوشته بودند: اسرائیل باید اجازه داشته باشد هرگونه اقدام لازم برای برطرف کردن این تهدیدات را انجام دهد.

همچنین از میان این سناتورها، کاردین و گراهام همراه با سه سناتور جمهوریخواه دیگر آمریکایی نامه شدیدالحنی به بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل پس از آنکه وی عملیات‌های نظامی اسرائیل را یک "اقدام سبعانه" خواند، نوشتند.

انتهای پیام

کد N417417

وبگردی