آفتاب

روسیه رزمایش هوایی خود برای مقابله با تهدیدهای ناتو را آغاز کرد

روسیه رزمایش هوایی خود برای مقابله با تهدیدهای ناتو را آغاز کرد

مسکو- ایرنا- در شرایطی که روابط روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دلیل مساله اوکراین تیره شده و این سازمان نظامی نیروهای خود در مجاورت مرزهای روسیه را گسترش می دهد، مسکو رزمایش هوایی و پدافند هوایی نیروهایش در جنوب این کشور را کلید زد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، این رزمایش که از روز سه شنبه در استان های راستف و استاوروپول آغاز شده تا سه روز ادامه دارد.

در این رزمایش بیش از 30 فروند بالگرد نظامی از نوع ˈام.آی-هشتˈ ، ˈام.آی-24ˈ، ˈام.آی-28 انˈ معروف به شکارچی شب، ˈام.آی-35ˈ و ˈکا-52ˈ معروف به تمساح شرکت دارند.

رزمایش هوایی و پدافند هوایی نیروهای روسیه در جنوب این کشور در شرایطی برگزار می شود که روابط مسکو با غرب به ویژه آمریکا به دلیل اختلاف بر سر مساله اوکراین تیره شده است.

روسیه در ماه های اخیر بارها از تشدید حضور نیروهای ناتو در مجاورت مرزهای خود ابراز نگرانی کرده است.

مسکو از ماه فوریه گذشته که دولت یانوکوویچ سرنگون و دولت غرب گرا به جای آن در اوکراین بر سرقدرت آمد، چند رزمایش هوایی، دریایی و زمینی برای قدرت نمایی و نشان دادن آمادگی رزمی نیروهایش برگزار کرد.

آخرین این رزمایش ها روز یکشنبه در روز نیروی دریایی روسیه در آب های شمال غرب این کشور با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برگزار شد و در آن چندین فروند زیردریایی اتمی، رزمناو و ناوشکن روسی حرکات مختلف نظامی دریایی را به نمایش گذاشتند.

اروپام/2242**518 ** 2023
کد N417404

وبگردی