آفتاب

دوچرخه‌سواری استان مرکزی در پیچ و خم مشکلات

دوچرخه‌سواری استان مرکزی در پیچ و خم مشکلات

‌پیشکسوت دوچرخه‌سواری استان مرکزی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر دوچرخه‌سواری استان از جرگه قهرمانی جا مانده و از رتبه‌ی خود نزول کرده است.

سعید امجدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _ منطقه مرکزی، بیان کرد: در دهه 70 و اوایل دهه 80 استان مرکزی در رشته دوچرخه‌سواری جزو سه استان برتر کشور بود ولی در سال‌های اخیر دوچرخه‌سواری استان از قهرمانی فاصله گرفته است.

وی ادامه داد: عدم حمایت از ورزشکاران در قالب باشگاه‌داری باعث این تنزل در رشته دوچرخه‌سواری استان بوده است.

امجدی با بیان اینکه افرادی که در گذشته خود را در این استان ذینفع و دوچرخه‌سوار می‌دانستند نتوانستند باشگاه‌داری را به صورت پایدار در استان به ثبات برسانند، تصریح کرد: همین دلیل باعث شد دوچرخه‌سواران استان که دارای مقام‌های قهرمانی بودند به استان‌های دیگر بروند و در باشگاه‌های آنها مشغول فعالیت شوند.

امجدی در ادامه با اشاره به اینکه زمزمه‌های برگزاری تور دوچرخه‌سواری میلاد دو نور در استان پیچیده است، گفت: اگر به تاریخ دقیق جابه‌جایی مدیران و زمان برگزاری تور کمی بنگریم متوجه می‌شویم چه کسانی به این ورزش در استان خیانت و یا به نوعی کمک کرده است.

وی افزود: زمانی که تور به صورت بین‌المللی برگزار می‌شد دغدغه‌ی حضور تیم‌های خارجی را داشتیم و حال که امسال که بصورت داخلی برگزار می‌شود امید داریم که شاهد حضور قهرمان‌های ارزنده کشور باشیم.

امجدی اظهار کرد: باید دید با توجه به اینکه تور دوچرخه‌سواری همزمان با مسابقات اینچئون و اردوهای این مسابقات برگزار می‌شود چقدر برگزاری این مسابقات لازم و ضروری است و آیا فدراسیون دوچرخه‌سواری در دو سالی که این تور برگزار نشد، تلاشی برای برگزاری آن داشته است؟ آیا ورزشکاران دوچرخه‌سوار استان که از آنها به عنوان قهرمانان استان یاد می‌شود را می‌توان در قالب تیم استان ساماندهی کرد؟

وی به پیست دوچرخه‌سواری در حال احداث در دهکده المپیک اشاره کرد و افزود: متأسفانه به دلیل تصمیمات نادرست گذشته این پیست همچنان نیمه‌کاره رها شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار داشتن دکل‌های برق فشار قوی در فاصله کمتر از 50 متری کنار این پیست از مشکلات اساسی است در صورتی که در آن زمان با کمی بررسی و استفاده از نظر کارشناسان امکان کاهش این میزان هدررفت اعتبار وجود داشت.

امجدی اضافه کرد: با چنین وضعیتی می‌توان مشخص کرد که چه کسی دلش برای ورزش دوچرخه‌سواری استان می‌تپد.

سعید امجدی از دوچرخه‌سواران پیشکسوت استان است که 9 سال سابقه عضویت تیم ملی را دارا بوده و کسب چندین عنوان کشوری و مقام بین‌المللی و مربیگری تیم ملی دوچرخه‌سواری بخشی از سوابق این ورزشکار است.

انتهای پیام

کد N417379

وبگردی