آفتاب

آغاز اجرای تحریم های اروپا علیه روسیه/اطرافیان پوتین در لیست بروکسل

آغاز اجرای تحریم های اروپا علیه روسیه/اطرافیان پوتین در لیست بروکسل

اتحادیه اروپا از امروز سه شنبه با اضافه کردن نام چند مقام روسی دیگر به لیست خود اعمال تحریم های خود علیه مسکو را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، نمایندگان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نام چند شهروند دیگر روسیه را به لیست افراد مورد تحریم این اتحادیه افزودند که چند تن از اطرافیان بسیار نزدیک به "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، از جمله این افراد هستند. 

با ادامه بحران اوکراین، اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تشدید کرد. نمایندگان ۲۸ کشور عضو این اتحادیه دیروز دوشنبه در بروکسل در مورد افزودن نام چند شهروند دیگر روسیه به فهرست افراد مورد تحریم این اتحادیه به توافق رسیدند.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و توقیف حسابهای بانکی این افراد در کشورهای عضو این اتحادیه است.

نام افراد تازه افزوده شده به این فهرست هنوز اعلام نشده اما به گفته دیپلماتهای اروپایی چند مقام ارشد از حلقه اول اطراف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از جمله این افراد هستند. این فهرست پیشتر شامل نام ۸۷ فرد و ۱۸ شرکت و نهاد روسی بود.

آغاز اجرای تحریم های اقتصادی علیه روسیه

از امروز سه‌شنبه اجرای نخستین دور تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه آغاز شد. اتحادیه اروپا با وضع این تحریم ها در پی متقاعد کردن مسکو به دست‌ کشیدن از حمایت از جدایی طلبان اوکراین است.

این در حالی است که روز گذشته سران آمریکا و اروپا شب گذشته موافقت خود را با اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه به دلیل موضع این کشور در خصوص تحولات اوکراین اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، رهبران آمریکا، آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا روز گذشته بر سر فشارهای جدید بر مسکو در یک کنفرانس تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده‌ و موافقت خود را با افزایش فشارها بر روسیه اعلام کردند.

کاخ سفید نیز پس از پایان این کنفرانس تلفنی در بیانیه ای اعلام کرد که مجازات های جدید مورد توافق، بخش های مهمی از اقتصاد روسیه را هدف می گیرد.

کد N417352

وبگردی