آفتاب

فتاحی صدور مجوز برای فعالیت صنعت پتروشیمی شهربابک را خواستار شد

فتاحی صدور مجوز برای فعالیت صنعت پتروشیمی شهربابک را خواستار شد

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی درباره راه‌اندازی صنعت پتروشیمی شهربابک گفت: دولت باید درخصوص صدور مجوز برای فعالیت صنعت پتروشیمی شهربابک اقدام عاجل داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، حسین فتاحی در جمع خبرنگاران درباره مشکلات بخش عمران شهربابک دراستان کرمان، اظهار کرد: در حال حاضر جاده «شهربابک- رفسنجان» بیش از 160 کیلومتر طول دارد که این موضوع باعث مشکلات عدیده ای برای مردم این شهر شده است به همین جهت وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر طول این جاده را به 80 کیلومتر کاهش دهد.

وی درباره مشکلات بخش صنعت شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود، تصریح کرد: متأسفانه مردم شهربابک به محض راه‌اندازی کارخانه ذوب مس خاتون‌آباد با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند.

وی اظهار کرد: متأسفانه فیلترینگی که بر روی کارخانه ذوب مس خاتون‌آباد نصب شده مربوط به کارخانه سیمان بوده که این امر منجر به آلودگی‌های بسیار خطرناک در شهربابک شده به همین علت پیگیری این مهم باید هرچه سریعتر در دستور کار وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

این نماینده مجلس افزود: درراستای پرونده آلودگی کارخانه ذوب مس خاتون‌آباد حدود 13 میلیارد تومان خسارت از سوی دادگاه تعیین شده که متأسفانه علی‌رغم خسارات عدیده برای عشایر منطقه هنوز یک ریال از این میزان خسارت ازسوی مسئولان دولتی پرداخت نشده است.

وی با تأکید برضرورت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، تصریح کرد:در شهربابک سه معدن چاه مسی، چاه فیروزه و ایجو وجود دارد که در حال حاضر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این معادن مسی فعال شده‌اند.

وی اظهارکرد: به منظور مصرف مواد اولیه این معادن مسی راه‌اندازی سه کارخانه در شهر بابک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار ضرورت دارد.

فتاحی افزود: بی‌شک مسئولان ذیربط با فعالیت سه کارخانه و سه معدن می‌توانند در یک سال آینده برای هزار نفر جمعیت شهر بابک اشتغال زایی و کسب درآمد کنند.

وی درباره راه‌اندازی صنعت پتروشیمی شهربابک، گفت: دولت باید درخصوص صدور مجوز برای فعالیت صنعت پتروشیمی شهربابک اقدام عاجل داشته باشد.

وی اظهار کرد: چناچه صنعت پتروشیمی شهربابک با حمایت دولت و بخش خصوصی فعال شود به طور حتم علاوه بر دیگر صنایع چون صنعت فرش، کشاورزی می‌تواند برای هزار نفر جمعیت شهربابک اشتغال‌زایی و کسب درآمد کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرباباک نیز گفت: متأسفانه در شهر بابک فقط یک بیمارستان وجود دارد که این بیمارستان هم از نعمت داشتن پزشک متخصص محروم است به همین علت پیگیری این مهم باید هرچه سریعتر در دستور کار وزیر بهداشت و درمان قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N417341

وبگردی