آفتاب

پسر عموی حامد کرزای ترور شد

پسر عموی حامد کرزای ترور شد

رسانه ها از ترور پسر عموی رئیس جمهور افغانستان در یک عملیات انتحاری خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، منابع دولتی افغانستان کشته شدن "حشمت کرزای" پسر عموی حامد کرزای، در یک عملیات انتحاری را تائید کرده اند.

وی از افراد بانفوذ خانواده کرزای در قندهار و از حامیان اشرف غنی احمدزی نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بود. از سال ۱۳۹۰ این دومین عضو خانواده رئیس جمهوری است که ترور می‌شود. پیشتر در ۲۱ تیر ۱۳۹۰ احمد ولی کرزای برادر کوچک حامد کرزای به دست محافظش کشته شده بود.

"ضیا درانی" سخنگوی پلیس قندهار در این رابطه گفت: یک بمبگذار انتحاری هنگام ورود شماری از سران قومی به خانه آقای کرزای در قندهار، وارد خانه او شد و مواد منفجره ای را که در دستارش پنهان کرده بود، منفجر کرد.

درانی افزوده که بمبگذار فردی حدود شانزده ساله بود و هنگام دست دادن با حشمت کرزای، این مواد را منفجر کرد و او را کشت. هنوز هیچ گروهی مسئولیت قتل کرزای را به عهده نگرفته است.

فرد بمبگذار به همراه سران قومی به مناسبت عید فطر به خانه حشمت کرزای رفته بود. هرچند مهمانان هنگام ورود بازرسی می‌شدند، اما بازرسی دستار مهمانان در قندهار به صورت سنتی، حساسیت برانگیز است. در مناطق جنوبی افغانستان دستار نشانه ای از عزت و غرور مردان دانسته می شود و کسانی که دستار به سر می کنند، دست زدن به آن را مغایر غرور خود می دانند.

استفاده از دستار برای پنهان کردن بمب در گذشته هم در قندهار و برخی دیگر از مناطق افغانستان گزارش شده بود. از جمله برهان الدین ربانی رئیس پیشین شورای عالی صلح که در مرنل خود در کابل  و در تاریخ شهریور ۱۳۹۰ ترورو شد.

کد N417275

وبگردی