آفتاب

نقش کانون‌های عاشیق در حفظ هنر ملی آذربایجان

نقش کانون‌های عاشیق در حفظ هنر ملی آذربایجان

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: فعالیت کانون‌های عاشیق نقش بسزایی در حفظ و صیانت از تنها هنر ثبت شده استان در عرصه ملی دارد.

علیرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، با اعلام مطلب فوق افزود: عاشیق یکی از سبک‌های هنری است که در عرصه ملی برای استان ما و آذری زبان‌های شهرهای مختلف بسیار ارزشمند و قابل احترام است.

وی افزود: در راستای صیانت از این هنر اصیل آذربایجانی حوزه هنری استان برای چهارمین سال متوالی در هر هفته یک روز را برای برگزاری کانون عاشیق اختصاص داده است که در این کانون هنرمندان نامی شهرستان های دیگر نیز شرکت کرده و از فواید این جلسات بهره‌مند می‌شوند.

نوروزی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری کانون‌های عاشیق در حوزه هنری، در زمینه‌ها و سبک‌های دیگر نظیر ادبیات طنز، نقد و بررسی فیلم، کانون داستان، کانون شعر نیز کارگاه ها و همایش هایی در هر هفته برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در روزهای شنبه ادبیات طنز، یکشنبه نقد و بررسی فیلم، دوشنبه کانون عاشیق ها، سه شنبه کانون داستان و چهارشنبه کانون شعر برگزار شده و شرکت برای عموم مردم آزاد است.

نوروزی فعالیت این کانون ها را به صورت کارگاهی عنوان کرد و گفت: اکثر این برنامه ها به صورت کارگاه های نقد و بررسی هستند که اینگونه برنامه‌ها می تواند نقش مهمی در اعتلای فرهنگی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N417219

وبگردی