آفتاب

حمله به اقامتگاه نماینده مجلس ایالتی پاکستان چهارکشته برجای گذاشت

حمله به اقامتگاه نماینده مجلس ایالتی پاکستان چهارکشته برجای گذاشت

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان گزارش دادند : حمله تروریستی بامداد سه شنبه به اقامتگاه ˈبخت بیدارخانˈ نماینده مجلس ˈایالت خیبر پختونخوا ˈ در شمال غرب پاکستان چهار کشته برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل ازگزارش پلیس افزودند: گروهی از مهاجمان ناشناس بامداد روزسه شنبه اقامتگاه بخت بیدار خان سیاستمدار ارشد وابسته به ˈحزب قومی وطنˈ را در بخش ˈچاک درهˈ از منطقه ˈدیرˈ در شمال غرب این کشور را هدف شلیک نارنجک و تیراندازی قرار دادند.

پلیس منطقه دیر اعلام کرد: در زمان حمله تروریست ها این نماینده مجلس ایالتی در اقامتگاه خود حضور نداشت اما در پی تیراندازی و انفجار نارنجک ها چهار نفر از جمله برادر بخت بیدار خان و دو نیروی پلیس کشته شدند.

برخی از شبکه های خبری پاکستان که از کشته شدن شش نفر در حمله به اقامتگاه نماینده مجلس ایالتی خیبرپختونخوا خبر می دهند، گزارش دادند : مهاجمان پس از ارتکاب این جنایت به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

نیروهای پلیس و ارتش پاکستان با حضور در محل حادثه، منطقه را تحت کنترل خود گرفته و بازرسی ها را به منظور بازداشت مهاجمان این اقدام تروریستی آغاز کردند.

تیم های امدادی با حضور در محل حادثه اجساد قربانیان این حادثه را به مرکز درمانی منطقه بالایی دیر منتقل کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است با این حال مقامات پاکستانی شبه نظامیان وابسته به گروه های افراطی از جمله طالبان را برای انجام چنین اقداماتی مقصر می دانند.

در گذشته برخی از سیاستمداران ارشد و فعالان حزب قومی وطن در شمال غرب پاکستان هدف عملیات های تروریستی گروه های شبه نظامی قرار گرفته بودند.

ˈآفتاب احمد خان شیرپاوˈ وزیر سابق کشور پاکستان (در زمان دولت وقت پرویز مشرف) و رییس حزب قومی وطن نیز تاکنون در بسیاری از حملات شبه نظامیان به صورت انفجار بمب، حمله انتحاری و درگیری با مهاجمان جان سالم بدر برده است.

گروه غیرقانونی ˈتحریک طالبانˈ پاکستان موسوم به (تی تی پی) همواره مسوولیت حملات تروریستی علیه رییس حزب قومی وطن را به عهده گرفته و ادعا کرده بود : آفتاب شیرپاو که منصب وزیر کشور در زمان دولت وقت پرویز مشرف حاکم نظامی سابق پاکستان را به عهده داشت درانجام عملیات نظامی علیه افراط گرایان مذهبی درمسجد ˈلعلˈ اسلام آباد در سال 2007 مقصر است.

آساق**ا.ر1859
کد N416947

وبگردی