آفتاب

مثلث مرگ در عراق ، صحنه شدیدترین نبردها در جنوب بغداد

مثلث مرگ در عراق ، صحنه شدیدترین نبردها در جنوب بغداد

بغداد-ایرنا- منابع امنیتی و شاهدانی که امروز دوشنبه از ˈلطیفیهˈ، ˈالیوسفیهˈ و ˈجرف الصخرˈ در جنوب بغداد باز گشته اند، می گویند، نبردهای سختی در این مناطق میان ارتش و نیروهای امنیتی از یکسو و گروه تروریستی داعش در جریان است.

منطقه ای در حدود 50 کیلومتری جنوب بغداد در استان بابل ، حدفاصل شهرهای لطیفیه، اسکندریه و جرف الصخر که الیوسفیه نیز در همان محدوده قرار می گیرد ، از سال 2003 میلادی زمان اشغال کشور عراق توسط ارتش آمریکا، همواره منطقه ای ناامن و معروف به مثلث مرگ بوده است.

گزارش ها حاکیست بعداز پاکسازی جرف الصخر از سوی ارتش و نیروهای مردمی، عناصر داعش باردیگر در روز جمعه و شنبه وارد این منطقه شدند.

ارتش و نیروهای مردمی باردیگر با پوشش جنگنده های ارتش عراق، عملیات دیگری را دراین منطقه انجام دادند که طی آن دهها تن از عناصر داعش کشته شده و باردیگر ارتش و نیروهای امنیتی در دوایر دولتی و ادارات پلیس این شهر مستقر شدند.

امروز دوشنبه نیز نبردهای سنگینی درلطیفیه در جریان بوده است. منابع امنیتی گفتند که این عملیات پس از آن شروع شد که عناصر داعش در این منطقه دست به حملاتی خشونت بار زدند.

در درگیری های روز دوشنبه دراین منطقه دستکم 7 تن از نیروهای ارتش و 2 تن از عناصر داعش کشته و زخمی شدند.

گروههای تروریستی همواره از این منطقه برای پوشش عملیات تروریستی خود در استان های بابل، بغداد و کربلا استفاده می کردند.

گزارش های دیگری از مناطق درگیر در شمال و شرق عراق حاکی است که نیروهای داعش طی سه روز گذشته بارها تلاش کردند که به مناطقی از استان دیالی ، ازجمله جلولا و مندلی نفوذ کنند که با واکنش ارتش و نیروهای امنیتی عراق روبه رو شدند.

آنان در 48 ساعته گذشته چندین مورد به محلاتی در شهر جلولا نفوذ کردند.

در گزارش های رسمی از سوی منابع امنیتی و نظامی عراق، آمده است که تعداد زیادی از عناصر داعش در حملات روز دوشنبه نیروهای ارتش عراق به این گروهها، کشته شدند.

داعش معمولا برای نفوذ به داخل شهرها و روستاها، از تاکتیک ایجاد رعب از طریق آدم ربایی و تهدید به قتل عام، استفاده می کند.

خاورم**1770**1547
کد N416862

وبگردی