آفتاب

دولت پکن نگران حضور چینی های تروریست در عراق و سوریه

دولت پکن نگران حضور چینی های تروریست در عراق و سوریه

بغداد-ایرنا- فرستاده دولت چین به خاورمیانه،اعلام کرد که مقام های پکن از حضور شهروندان این کشور در کنار تروریست ها در سوریه و عراق به شدت نگرانند.

به گزارش ایرنا،ˈوو سی کهˈ فرستاده ویژه چین که اظهاراتش را ˈالغد پرسˈ یک خبرگزاری عراقی منتشر کرده، گفت: تعدادی از شهروندان چین از منطقه شین جیانگ (ترکستان شرقی) با سفر به سوریه، دوره های آموزشی نظامی را طی کرده و برای جنگ در سوریه و عراق به داعش پیوسته اند.

وو سی که تاکید کرد که دولت چین به شدت نگران تاثیراتی است که افراط گرایان در سوریه و عراق بر شهروندان چینی می گذارند و آنان در بازگشت به کشورشان، ایده ها و تفکرات افراطی را با خود همراه خواهند آورد.

فرستاده دولت چین به خاورمیانه، سوریه را به زمین تمرین افراط گرایان تشبیه کرد و ادامه داد: افراط گرایان خارجی در سوریه و عراق، سرانجام به موطن خود در آمریکای شمالی، اروپا و چین و دیگر کشورها بازخواهند گشت.

این دیپلمات چینی همچنین گفت که دولت چین کمک به دولت های خاورمیانه در مبارزه با تروریسم را مطابق و منطبق بر منافع خود می داند و این حمایت ها را ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، به تازگی اعلام شده که از اتباع کشور چین در سوریه و عراق نیز در گروه تروریستی داعش بکار گرفته می شود .

از 20 خرداد ماه گذشته ، زمانی که تروریست های داعش با حمایت برخی کشورهای منطقه و خیانت برخی جریان های سیاسی در داخل عراق، بصورت برق آسا موصل در شمال عراق را به تصرف خود در آورده و در آنجا برای خود خلافت اسلامی تشکیل داده است، تعداد زیادی از اتباع خارجی، از خاورمیانه تا آسیای دور به این گروه پیوسته اند.

خاورم**1770**1010
کد N416833

وبگردی