آفتاب

حماس بار دیگر خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شد

حماس بار دیگر خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شد

تهران – ایرنا – ˈخالد مشعلˈ رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ در گفت گو با شبکه آمریکایی ˈسی بی اس نیوزˈ دوباره خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی بر سرزمین فلسطینیان شد.

مشعل در این گفت وگو که روز دوشنبه پخش شد، افزود: معتقدم جهانیان از دیدگاه منصفانه و بی طرفانه به درگیری و منازعه میان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان نگاه نکرده است.

وی به جنایات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی اشاره کرد و در عین حال گفت که متاسفانه جهان، اسراییلی ها را مقصر نمی داند.

مشعل افزود: در حالی که فلسطینیان بایستی بارها درخواست ها را برقراری و تضمین امنیت برای رژیم صهیونیستی بشنوند، این مساله را مطرح می کنند که چرا جهان خواستار برقراری و حفظ امنیت برای فلسطینیان نمی شود.

مشعل در پاسخ به این پرسش که آیا حماس بر این باور است که تنها راه حل نظامی (برای حل و فصل منازعه با رژیم صهیونیستی) وجود دارد؟، گفت: من به عنوان یک فلسطینی می خواهم که آزاد شوم و رها از اشغالگری زندگی کنم.

مشعل از ˈچارلی رزˈ از مصاحبه کننده شبکه آمریکایی سی بی اس نیوز پرسید: آیا شما در جریان انقلاب آمریکا، اشغالگران انگلیسی را از خاک آمریکا بیرون نراندید؟

این رهبر حماس، اشغالگری را بدترین چیزی توصیف کرد که یک شخص می تواند تصور کند.

در جریان تهاجم 21 روزه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق غیرمسکونی نوار غزه، بیش از یک هزار فلسطینی شهید و ده ها هزار فلسطینی دیگر زخمی و آواره شده اند.

خاورم**1486**1144 **1010
کد N416819

وبگردی