آفتاب

اختصاص بخشی از تنها کتاب مرجع هپاتیت های ویروسی به محققان ایرانی

اختصاص بخشی از تنها کتاب مرجع هپاتیت های ویروسی به محققان ایرانی

تهران - ایرنا - بخش هایی از تنها کتاب مرجع جهان در زمینه هپاتیت های ویروسی در چاپ آینده این کتاب در سال 2018 میلادی به یافته های محققان ایرانی اختصاص می یابد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، کتاب هپاتیت های ویروسی تنها کتاب مرجع در زمینه هپاتیت های ویروسی موجود بوده که تا به حال چهار مرتبه به چاپ رسیده و تمام شورای نویسندگان اصلی این کتاب از هپاتولوژیست های معروف دنیا هستند.

این کتاب، مشتمل بر فصل های متعدد برای تمامی ویروس های هپاتیت (A تا G) هم از جنبه مولکولی و هم از جنبه بالینی بوده، بنابراین مطالعه آن برای هر دو گروه از این محققین مفید است.

دکتر «سید محمد جزایری» دانشیار گروه ویروس شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه و سرپرست آزمایشگاه هپاتیت «بی» و «دی»، در چاپ سوم این کتاب(2005) به عنوان نویسنده دوم فصل چهاردهم و در چاپ چهارم (2013) به عنوان نویسنده اول و مسوول فصل هشتم در کنار سایر محققین ایرانی و خارجی مسوولیت داشته است.

همچنین مرکز بیماری های کبد خاورمیانه، به سرپرستی دکتر سیدموید علویان، استاد دانشگاه و فوق تخصص گوارش از همکاران اصلی تدوین این فصل از کتاب است.

برای انتشار یافته های ایران در کتاب هپاتیت های ویروسی، تیمی از متخصصان ویروس شناسی، گوارش و عفونی تشکیل شده است.

سیدمحمد جزایری مسوول فصل هشتم کتاب هپاتیت های ویروسی ابراز امیدواری کرده است که تشکیل این تیم تحقیقاتی بتواند سرمشقی برای دیگر گروه های آموزشی و پژوهشی در راه اعتلای جایگاه ایران در رتبه های بین المللی شود.

تعداد معدودی از نسخه های افست شده این کتاب نزد دکتر جزایری موجود است که مراکز تحقیقاتی و اساتید می توانند با ارسال ایمیل به آدرس [email protected] تقاضای خود را ارائه کنند تا با توجه به شرایط یک نسخه کامل کتاب به آنان اهدا شود.

اجتمام(1) ** 9185 ** 1071
کد N416568

وبگردی