آفتاب
استاد دانشگاه مک مستر کانادا در گفتگو با مهر:

مردم غزه را در عید فطر از یاد نبریم/ لزوم تداوم اعمال عبادی ماه رمضان

مردم غزه را در عید فطر از یاد نبریم/ لزوم تداوم اعمال عبادی ماه رمضان

پروفسور لیاقت تکیم استاد شیعه دانشگاه مک مستر کانادا معتقد است اعمال عبادی که در طول ماه مبارک رمضان انجام را دادیم را باید بعد از این ماه نیز ادامه بدهیم تا بتوانیم از آثار روحی آن در جهت پاک بودن بهره بگیریم.

پروفسور لیاقت تکیم اسلام شناس معاصر و استاد دانشگاه مک مستر کانادا و دانشگاه دنور آمریکا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آثار و نتایج روزه داری بر انسان گفت: در وهله اول می خواهم عید را به همه تبریک بگویم.

وی افزود: نکته دیگر این است که آرزومندم که این ماه رمضان و روزه داری توانسته باشد ما را به یاد خودمان انداخته باشد و باعث تفکر و تأمل درونی ما شده باشد.

تکیم در ادامه یادآور شد: به این معنا که در این ماه رمضان از آثار و نتایج روحی حاصل از عبادات بهره کافی را برده باشیم و این آثار در احوال آتی ما نیز تسری داشته باشد.

 

استاد اسلام شناسی دانشگاه دنور آمریکا در ادامه یادآور شد: این مهم است که ما اعمال عبادی را بعد از ماه مبارک رمضان هم تداوم دهیم. باید از آن هوسهایی که در ماه رمضان از آنها پرهیز کرده بودیم دوری گزینیم و آنرا ادامه بدهیم تا بتوانیم انسان خوبی باشیم.

این اسلام شناس معاصر در پایان تأکید کرد: همچنین بسیار خوب است در عید فطر امسال یاد انسانهای مظلومی را که در غزه، عراق، افغانستان و سایر کشورها وجود دارند و در شرایط سختی قرار دارند را گرامی بداریم و بتوانیم برای آنها هر کاری که از دستمان بر می آید انجام دهیم.

کد N416520

وبگردی