آفتاب
کوتاه از صدا و سیما

بررسی سیاست های اقتصادی دولت در برنامه مناظره

بررسی سیاست های اقتصادی دولت در برنامه مناظره

تهران-ایرنا-برنامه مناظره به موضوع سیاست های اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود در 10 مرداد ماه جاری به روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این برنامه که پس از یک ماه وقفه به مناسبت ماه رمضان برگزار می شود با حضور منتقدان و مسئولان سیاست های اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود در سال های 1393 و 1394 بررسی خواهد شد.



**به من بگو چرا در عید سعید فطر

برنامه ترکیبی به من بگو چرا کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه تهران در روز عید سعید فطر روی آنتن می رود.

میثم نورانی تهیه کننده برنامه به من بگو چرادر توضیح ساختار این برنامه گفت: این برنامه در روز عید فطر به صورت تولیدی و شاد، ویژه این عید بزرگ مسلمانان برای کودکان به مدت 50 دقیقه روی آنتن می رود.

این برنامه روزسه شنبه عید سعید فطر (7 مردادماه ) ساعت 9 صبح به مدت 50 دقیقه پخش می شود.



**ویژه برنامه پاداش بندگی

مینا خضری تهیه کننده پاداش بندگی گفت: این برنامه با هدف تبیین جایگاه عید فطر در قرآن و احادیث طراحی شده است وحجت الاسلام قائم مقامی در این برنامه در خصوص وحدت مسلمین ، جنبه های معنوی عید فطر، تجلی اسلام در روز سعید عید فطر و شاخص های عید از نظر اسلام مطالبی را به سمع شنوندگان می رساند.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از برنامه حجت الاسلام محمد حسن سعیدی به بیان ویژگی های عید بزرگ فطر و ارتباط این عید با امام زمان (عج) می پردازد.

وی در پایان افزود: این برنامه در دو روز عید سعید فطر ساعت 9 صبح از رادیو اقتصاد پخش می شود.



**شادونه به تلویزیون بر می گردد

تهیه کننده شادونه در سرزمین پرندگان گفت: این مجموعه تلویزیونی شهریور ماه با دکور جدید و ساختاری متفاوت به آنتن شبکه دو برمی گردد.

علی اکبر ذاکری افزود: سری جدید این برنامه که مرحله آماده سازی دکور را پشت سر می گذارد، با اهداف آموزشی طراحی شده و به تقویت خلاقیت کودکان کمک می کند.

وی درباره تغییرات جدید این برنامه گفت: در سری جدید بچه ها شاهد تحولات جدی خواهند بود، دکور و فضای برنامه کاملا تغییر کرده و شخصیت های عروسکی جدیدی به این برنامه وارد شده اند.

وی با اشاره به توقف پخش این برنامه در ماه مبارک رمضان گفت: هر برنامه ای برای پویایی نیاز به پوست اندازی و تغییر دارد، شادونه هم که سالهاست میهمان خانه مخاطبان خود می شود و لازم بود تغییراتی در آن ایجاد کنیم تا این برنامه برای دوستانش تکراری به نظر نرسد.



**پخش دو رادیو فیلم از رادیو نمایش

فیلم های ماموریت آقای شادی و داماد مصلحتی روزهای پنج شنبه و جمعه از رادیو نمایش به روی آنتن می رود.

فیلم ماموریت آقای شادی به کارگردانی محمدرضا زهتابی و بازی علیرضا خمسه ،شهره لرستانی، عبدالرضا اکبری، و پوران دخت مهیمن درباره آقای شادی و همسرش است که سال ها در انتظار نوزادی هستند که زندگی آنها را از سکوت دربیاورد.

همچنین فیلم داماد مصلحتی با حضور ابوالفضل پورعرب ، عبدالرضا اکبری و محمدرضا داوود نژاد درباره دو باجناق است که ماجراهای زیادی رابه وجود می آورند.

این برنامه به تهیه کنندگی و سردبیری فرشاد آذرنیا ، صدابرداری علی حاجی نوروزی و تنظیم رادیویی آرمان غفاریان از شبکه رادیویی نمایش پخش می شود.



**وداع با ماه رمضان

امشب و در شب عید سعید فطر، شبکه یک سیما با ویژه برنامه رحمت هنوز تموم نشده لحظات شاد و مفرحی را برای بینندگان به ارمغان خواهد آورد.

این ویژه برنامه از ساعت23:30 آغاز می شود و شامل بخش های متنوعی است. احسان ارغوانی تهیه کننده رحمت هنوز تموم نشده گفت: در برنامه امشب مهمانان متعددی از عرصه هنر، موسیقی و ورزش حضور خواهند داشت؛ که شهاب رمضان، امید حاجیلی، مهدی یغمایی و هادی فرشچی از جمله آنها هستند.

وی افزود: با توجه به اتمام سریال پرطرفدار مدینه که با استقبال هموطنان در شب های ماه مبارک رمضان مواجه شد، تعدادی از عوامل و بازیگران این مجموعه تلویزیونی از جمله سیروس مقدم کارگردان و مجید صالحی، آناهیتا افشار، علیرضا مهران، آرام جعفری بعنوان بازیگران این سریال در برنامه حضور دارند و از ساخت این سریال می گویند.



**مستند فرزند کبیرکوه

مستند فرزند کبیر کوه همزمان با سالگرد شهادت دانشمند هسته ای، شهید داریوش رضایی نژاد از شبکه دو پخش می شود.

مدیر گروه فرهنگ، تاریخ و هنر با اعلام این خبر گفت: کبیرکوه طولانی ترین رشته کوه یکپارچه در زاگرس به طول 160 کیلومتر و مشرف بر شهرستان آبدانان زادگاه شهید رضایی نژاد است و در این مستند که به این نام، نامگذاری شده، زندگی شهید مهندس داریوش رضایی نژاد از دانشمندان هسته ای کشور روایت می شود که به دست عوامل جبهه استکبار در اول مرداد ماه سال 1390 در مقابل دیدگان همسر و دختر خردسالش ترور شد.

مهدی کریمی افزود: وی یکی از افراد گمنام و درعین حال با تخصص بالا و استراتژیک در فعالیتهای هسته ای بود که خبر شهادت او یک شوک بزرگ خبری و سیاسی بوجود آورد. این مستند با استفاده از صدا و فیلمهای گردآوری شده از خانواده شهید و منابع مختلف آرشیوی و نیز مصاحبه با افراد مرتبط و بازسازی بخشهایی از زندگی شهید در مرکز ایلام تهیه و تولید شده است.

مستند فرزند کبیرکوه به همت گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه دو، پنجشنبه 9 مرداد ساعت 18 به مدت 30دقیقه از شبکه دو پخش می شود.



**اولین قسمت سریال 1790

با پایان سریال مدینه و در شب عید فطر اولین قسمت سریال 1790 ساعت 22:20 شبکه یک سیما پخش می شود.

داستان این سریال که امشب (دوشنبه )ساعت 22:30 پخش می شود، در سال 1790 می گذرد و درباره مردی است که به پلیس می پیوندند تا با رسیدگی به جرائم مختلف، عدالت را برقرار کند اما در این بین مسایلی برایش پیش می آید.

فراهنگ**9187**1569
کد N416438

وبگردی