آفتاب

معترضان به جنگ غزه در بروکسل : قربانی را با جلاد یکی می دانند

معترضان به جنگ غزه در بروکسل : قربانی را با جلاد یکی می دانند

تهران – ایرنا- بروکسل پایتخت بلژیک روز گذشته (یکشنبه) شاهد تظاهرات اعتراضی هزاران نفر از حامیان فلسطین در جنگ غزه بود و به گفته یکی از معترضان به حملات خونبار رژیم صهیونیستی ، جامعه جهانی و کشورهای غربی قربانیان فلسطینی را با جلادهایی که آنان را به شهادت می رسانند یکی می دانند.

شبکه تلویزیونی یورونیوز روز دوشنبه با پخش تصاویری از تظاهرات هزاران هوادار فلسطینی درخیابان های بروکسل گزارش داد که این تظاهرات با برخورد نیروهای پلیس همراه شد.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، نزدیک به یکصد نفر دراین تظاهرات از سوی نیروهای پلیس بروکسل بازداشت و چند نفر که قصد به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی را داشتند از سوی پلیس پایتخت بلژیک تحت بازجویی قرار گرفتند.

یک مادر فلسطینی ساکن بلژیک به یورونیوز گفت:ˈ تصور کنید مادری فرزندش را در برابر چشمان شما از دست می دهد و هیچ کس قادر نیست کاری انجام دهد.ˈ

این مادر فلسطینی در ادامه از سکوت جامعه بین الملل در برابر جنایات آشکار رژیم صهیونیستی ابراز شگفتی کرد و گفت:ˈ همه دنیا در سکوت فرو رفته و هیچ کس کاری نمی کند، من این موضوع را درک نمی کنمˈ.

تظاهرکننده دیگری به یورونیوز گفت: اقدام اتحادیه اروپا و کاترین اشتون برای موضعگیری برابر درباره فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی شرم آور است.

وی گفت:زمانی که می گویند هر دو یک جرم مرتکب شده اند، گویی قربانی را با جلاد یکی می دانند و با یکدیگر مقایسه می کنند.

بر اساس این گزارش،تظاهرات هواداران فلسطین در بروکسل که با حمایت اتحادیه های کارگری همراه بود، با هدف هشدار به جامعه جهانی نسبت به آنچه بر سر غیرنظامیان فلسطینی در غزه می آید، برگزار شد.

این شبکه تلویزیونی افزود: در سه هفته حملات بی امان رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از یکهزار فلسطینی که اکثر آنها غیرنظامی بودند، به شهادت رسیده اند.

رسانام **1302**1561 **1010
کد N416433

وبگردی