آفتاب
وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی :

آموزش و مهارت در دانشگاه ها دانش بنیان می شود

آموزش و مهارت در دانشگاه ها دانش بنیان می شود

تهران- ایرنا- وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: به دلیل نبود تناسب میان تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهها با نیازهای شغلی در کشور، بنابر دستور رییس جمهوری، دانش بنیان کردن نوع آموزش ها و مهارت ها در مراکز آموزش عالی در دستورکار هیات دولت قرار گرفته است .

ˈ علی ربیعی ˈ روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: درجلسه هفته گذشته هیات دولت با توجه به بررسی مسئله اشتغال دربرخی از استان ها متوجه شدیم که تولیدات آموزشی ما با نیازهای اشتغال استان مطابقت نداشته و تناسب آن بسیار پایین و ضعیف است.

وی اظهارکرد: در این راستا دانش بنیان کردن نوع آموزش ها و مهارت ها با استفاده ازظرفیت های سازمان فنی وحرفه ای و معاونت علمی ریاست جمهوری برای ایجاد تناسب بین اشتغال و تعداد فارغ التحصیلان یکی از طرح هایی است که از سوی رییس جمهوری مورد تاکید قرار گرفت.

ربیعی بیان کرد: در این طرح سعی شده است حلقه بین خروج از دانشگاه و ورود به بازار کار با مهارت های عملی پرشود.

وی ادامه داد: برای اجرای این دستور، طرحی تهیه شده است که بخشی از اقدامات آن را سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه ها انجام می دهند و بخش دیگر نیز در صورت نیاز شامل تغییر سرفصل ها و جهت گیری ها در شورای عالی فرهنگی می شود.

ربیعی با بیان اینکه 45 درصد از فارغ التحصیلان برخی از رشته های دانشگاهی بیکار هستند، یادآور شد : بتازگی برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان، تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی برای معرفی فارغ التحصیلان به بازار کار امضاء شد که اکنون در حال اجرا است.

ربیعی گفت : در راستای تعامل دانش و بازار کار ، همچنین تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع تقویت همکاری، هماهنگی و هم افزایی، کارآمدسازی و ارتقای توانمندی های تخصصی و اجرایی و به اشتراک گذاری ظرفیت ها،دانش و تجربیات و بهره گیری از قابلیت ها درجهت پیشبرد اهداف اسناد توسعه ای و ماموریت های محوله درحوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی،اجتماعی، فناوری، علمی، آموزشی ، پژوهشی،مالی و اعتباری ایجاد شده است.

به گفته وی این تفاهم نامه د ر واقع در جهت ایجاد چارچوب و مبنای عمل براساس محوریت طرح های دانش بنیان و تجاری سازی دستاوردهای فناورانه و ایجاد اشتغال پایدار برای نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهی منعقد شده است.

وی یادآورشد :

علمی **9340
کد N416413

وبگردی