آفتاب

۷۰۷ میلیارد تومان برای احداث، نوسازی و مقاوم‎سازی مدارس لرستان نیاز است

۷۰۷ میلیارد تومان برای احداث، نوسازی و مقاوم‎سازی مدارس لرستان نیاز است

‌مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۷۰۷ میلیارد تومان برای احداث، نوسازی و مقاوم سازی مدارس استان نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حسین اسدی پور درباره وضعیت کمی و کیفی مدارس استان بیان کرد: این استان نیاز به تخریب و بازسازی چهار هزار و ۴۰۱ کلاس درس دارد.

وی ادامه داد: همچنین مقاوم‎سازی یک‎هزار و ۲۶۶ کلاس درس و احداث یک‎هزار و ۶۵۰ کلاس درس جدید از دیگر نیازمندی‌ها در این حوزه است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: در مجموع لرستان نیازمند احداث، نوسازی و مقاوم سازی هفت هزار و ۳۱۷ کلاس درس است که برای انجام این کار اعتباری بالغ بر ۷۰۷ میلیارد تومان مورد نیاز است.

اسدی‌پور تصریح کرد: این در حالیست که با وضعیت کنونی اعتبارات این اداره کل نوسازی، مقاوم سازی و احداث این تعداد کلاس درس زمان زیادی طول خواهد کشید.

وی با اشاره به اینکه اولویت سالجاری تعیین تکلیف ۷۵ کلاس درس چادری و شبه کپری موجود در استان است، اضافه کرد: عمده این کلاس‌ها در مناطق عشایری الیگودرز، زز و ماهرو، کاکاوند، تخت چان پلدختر و آموزش و پرورش بخش سپیددشت قرار دارند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به وجود ۱۱ کلاس درس چادری در منطقه محروم کاکاوند بیان کرد: برای احداث کلاس‎های درس در این منطقه نیاز به ۶۶۰ میلیون تومان اعتبار داریم.

اسدی‌پور ادامه داد: این در حالیست که اعتبارات سال گذشته این اداره کل ۱۷۶ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۲۴. ۶ درصد یعنی ۴۳ میلیارد ریال محقق شده است.

وی افزود: همچنین از محل اعتبارات ملی ۱۸۸ میلیارد ریال طی سال گذشته تخصیص پیدا کرد که معادل ۴۹ درصد اعتبارات اختصاصی در این بخش محسوب می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به وضعیت اعتبارات سالجاری این نهاد اشاره کرد و گفت: طی سالجاری در حالیکه سهم آموزش و پرورش به طور متوسط در کشور هشت درصد اعتبارات بوده، ولی در استان لرستان طی سال گذشته این رقم ۵. ۳۵ درصد و طی امسال به ۲. ۷۵ درصد کاهش یافته است.

اسدی‌پور خواستار تجدیدنظر در روند توزیع اعتبارات مربوط به ماده ۱۸۰ و توجه بیشتر به آموزش و پرورش شد و گفت: متاسفانه اعتبارات سالجاری ما نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه استاندار لرستان تکلیف کردند که هر دستگاهی باید سه درصد اعتبارات ملی مجموعه خود را برای استان جذب کند افزود: این در حالیست که ما از محل اعتبارات نوسازی مدارس سهم ۳. ۴ درصدی را برای لرستان جذب کرده‌ایم و انتظار می‌رود از محل بودجه استانی توجه ویژه‎تری به آموزش و پرورش صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N416376

وبگردی