آفتاب

لاوروف: دلیل سکوت سازمان هوایی اوکراین در مورد سقوط هواپیمای مالزی چیست

لاوروف: دلیل سکوت سازمان هوایی اوکراین در مورد سقوط هواپیمای مالزی چیست

وزیر امور خارجه روسیه امروز در اظهاراتی خواستار انتشاراطلاعات مربوط به حرکت هواپیمای ام اچ 17 در آسمان اوکراین از سوی سازمان هوایی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، "سرگئی لاوروف" با بیان این مطلب عنوان داشت که دلیل سکوت سازمان هوایی اوکراین و خودداری این سازمان از انتشار جزئیات حرکت هوایپیمای مسافری ام اچ 17 در آسمان اوکراین چیست.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه از نهادهای بین المللی خواست تا در تحقیقات خود در مورد هواپیمای مسافری مالزی توجهی ویژه به مورد کشته شدن افراد بیگناه در حادثه سقوط هواپیما داشته باشند.

یشتر نیز "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در بیانیه ای اعلام کرده بود: نیروهای امنیتی اوکراین بدون اطلاع سازمانهای بین المللی، در حال انجام برخی اقدامات محرمانه با پایگاه های اطلاعاتی و نیز کارکنان سرویسهای ترافیک هوایی این کشور اعم از نظامی و غیرنظامی هستند. این مقام روسی با اشاره به این اقدام از سوی مقامات هوانوردی اوکراین تصریح کرد: این امر صراحتا بر خلاف هدف تعیین شده برای انجام یک تحقیق بی طرفانه و عینی است.

روز گذشته نخست وزیر مالزی از توافق با جدائی طلبان اوکراین برای اعزام پلیس بین المل به محل حادثه هواپیمای ام اچ 17 خبر داده بود.

روز پنجشنبه 26 تیرماه یک فروند هواپیمای مسافری خطوط هوایی مالزی با  298 سرنشین بر فراز اوکراین مورد اصابت یک موشک زمین به هوا قرار گرفت و سقوط کرد که در این حادثه تمامی سرنشینان آن کشته شدند.

متعاقب این حادثه، اوکراین جدایی طلبان حاضر در شرق این کشور را عامل این فاجعه نامید و جدایی طلبان نیز دولت اوکراین را مسئول این حادثه معرفی کردند. در این میان از همان ابتدا کشورهای غربی و به ویژه آمریکا اعلام می کنند که روسیه موشک مورد نیاز برای ساقط کردن این هواپیما را در اختیار جدایی طلبان قرار داده و این افراد بدون داشتن رادار مجهز نمی توانستند این هواپیما را مورد هدف قرار دهند.

کد N416338

وبگردی