آفتاب

گردوخاک تا فردا مهمان استان مرکزی است

گردوخاک تا فردا مهمان استان مرکزی است

تا دو روز آینده آسمان اغلب شهرهای استان مرکزی گردوخاکی خواهد بود.

محمدناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار کرد: آسمان اغلب شهرهای استان مرکزی طی هفته جاری صاف همراه با وزش باد خواهد بود.

وی افزود: در دو روز پایانی هفته گذشته همه شهرهای استان به غیر از تفرش آسمانی گردوخاکی را پشت سر گذاشته‌اند و این روند ادامه داشت به نحوی که در روز شنبه آلایندگی آسمان اراک، ساوه و شازند از حد مجاز گذشته و هوای این سه شهر آلوده بود.

هاشمی آسمان اغلب شهرهای استان را تا فردا همراه با گردوخاک عنوان کرد.

وی در خصوص توصیه‌های کشاورزی با توجه به شرایط جوی حاکم در هفته جاری در استان اظهار کرد: لازم است که با توجه به شرایط موجود نظارت لازم بر عملیات برداشت در مزارع گندم اعمال شود و همچنین عملیات مبارزه با آفات به ویژه کنه‌های نباتی در مزارع لوبیا و باغات ادامه یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: کشاورزان باید در ادامه عملیات برداشت در مزارع گندم به منظور جلوگیری از خسارت‌های احتمالی همچون آتش‌سوزی سرعت عمل داشته باشند.

روز گذشته غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در اراک از حد استاندارد فراتر رفت و به حجمی معادل 45 میکروگرم بر متر معکب رسید در صورتی استاندارد غلظت این ذرات 35 میکروگرم بر متر مکعب است و ساوه و شازند با پدیده ریزگردها مواجه بودند.

‌انتهای پیام

کد N416107

وبگردی