آفتاب

مذاکره وزیر بهداشت با همتای ترکیه ای خود در مورد امدادرسانی به غزه

مذاکره وزیر بهداشت با همتای ترکیه ای خود در مورد امدادرسانی به غزه

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگوی تلفنی با همتای ترکیه ای خود، درمورد راهکارهای امدادرسانی به مردم بی دفاع غزه مذاکره کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، دکتر «سیدحسن هاشمی» شب گذشته(سه شنبه) در گفت وگوی تلفنی با «محمت موذن اوغلو» وزیر بهداشت ترکیه، با اشاره به اینکه وقوع فجایع اخیر علیه مردم غزه موضوع مهمی است که مردم ایران و ترکیه نسبت به آن حساس هستند، افزود: از ساعات اولیه وقوع فجایع علیه مردم غزه، همه امکانات پزشکی و درمانی از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارسال و اعزام به غزه آماده شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان های ایران برای ارائه خدمات درمانی به مجروحان بی دفاع غزه مجهز شده اند، گفت: یکهزار پزشک و پرستار برای امدادرسانی به مجروحان اعلام آمادگی کرده اند و برای پذیرش مجروحان آمادگی کامل داریم.

وزیر بهداشت در این مذاکره تلفنی همچنین به اقدامات و تلاش وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران برای ارسال تجهیزات پزشکی و کمک های مردمی از طریق یک خط پرواز به غزه اشاره کرد و افزود: متاسفانه تاکنون اجازه این اقدام به ما داده نشده است.

هاشمی از وزیر بهداشت ترکیه خواست که تلاش های مشترکی برای ارسال کمک های دارویی و مردمی دو کشور به غزه صورت گیرد.

بنا به این گزارش، دکتر محمت موذن اوغلو وزیر بهداشت ترکیه نیز در این گفت وگوی تلفنی افزود: کشور ما نیز برای کمک رسانی به مردم بی دفاع غزه مشکلات مشابه شما را دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ترکیه نیز آماده امدادرسانی به مردم غزه است، گفت: سعی کرده ایم کانال ها را برای ورود مجروحین به کشورمان باز کنیم که روز گذشته اولین مجروح از طریق گذرگاه رفح عبور داده شد.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه هزاران مجروح در غزه نیازمند ارائه خدمات درمانی هستند، افزود: اکنون مسیر فعالی برای کمک به مجروحان وجود نداشته و متاسفانه تاکنون کمک چندانی برای کمک به مجروحان صورت نگرفته است.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در 20 روز گذشته بیش از یکهزار شهید و حدود شش هزار مجروح برجای گذاشته است.

اجتمام(1) ** 9185 ** 1071
کد N416075

وبگردی