آفتاب

مردم آمریکا دیگر اوباما را نمی خواهند/وضعیت رامنی و کلینتون از آقای تغییر بهتر است

مردم آمریکا دیگر اوباما را نمی خواهند/وضعیت رامنی و کلینتون از آقای تغییر بهتر است

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که اگر رقابت های ریاست جمهوری سال 2012 میلادی این کشور، همین امروز مجددا برگزار شود "باراک اوباما" با اختلاف 9 درصد نتیجه را به رقیب خود واگذار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نظرسنجی که توسط شکبه خبری سی.ان.ان و موسسه ORC انجام شده نشان می دهد که در صورت برگزار شدن مجدد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا "میت رامنی" نامزد جمهوریخواهان در انتخابات سال 2012، با کسب 53 درصد آرا به پیروزی می رسد و میزان آرای باراک اوباما نیز بین 42 تا 44 درصد خواهد بود.

در انتخابات سال 2012 میلادی، اوباما با کسب 51 درصد آرا در برابر 47 درصد آرای رامنی به پیروزی رسید و در الکتروال کالج نیز میزان آرای اوباما 323 رای در برایر 206 رای رامنی بود.

بر اساس این گزارش، هر چند وضعیت رامنی در حال حاضر بهتر از اوباماست، اما نظرسنجی سی ان ان یک بخش دیگر نیز داشت و آن اینکه اگر رقابت های ریاست جمهوری میان "هیلاری کلینتون" و میت رامنی برگزار شود کدام یک پیروز خواهند شد که نتیجه بیرون آمده از نظرسنجی حکایت از پیروزی وزیر امور خارجه اسبق آمریکا دارد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی اگر رقابت های ریاست جمهوری میان کلینتون و رامنی برگزار شود، هیلاری با کسب 55 درصد آرا در برابر 42 درصد رای رامنی، در انتخابات پیروز می شود.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که از مدتها قبل اعلام شده "هیلاری کیلنتون" نامزد قطی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 خواهد بود و این در حالی است که نامزد مورد نظر جمهوریخواهان هنوز مشخص نیست.

کد N416026

وبگردی