آفتاب

کشته و زخمی شدن ده‌ها تن به دنبال حملات توپخانه‌ای ارتش در شرق اوکراین

کشته و زخمی شدن ده‌ها تن به دنبال حملات توپخانه‌ای ارتش در شرق اوکراین

در پی حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین در شرق این کشور دست کم 13 غیرنظامی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند و این در حالی است که نیروهای دولتی اوکراین اقدام به تجمع در مواضع شبه نظامیان در نزدیکی شهر گورلوکا در شرق این کشور کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، براساس اطلاعاتی که از سوی دولت خودخوانده دونتسک منتشر شده، یک کودک یک ساله و یک کودک پنج ساله نیز در میان کشته شدگان بودند.

چندین روزنامه نگار محلی نیز اعلام کردند که در پی این حملات 30 تن کشته شدند.

نیروهای دولتی اوکراین با ورود به مناطق اطراف شهر گورلوکا با 250 هزار جمعیت، شبه‌نظامیان را به مواضع خود در مناطق مسکونی راندند.

این حملات توپخانه‌ای از صبح روز یکشنبه با انفجار در امتداد چندین بزرگراه اصلی آغاز شد.

یک منبع شبه نظامی محلی به خبرنگار نووستی گفت: هدف آن‌ها مقرهای ما بوده اما نتوانستند آن‌ها را نابود کنند و به جای آن مناطق مسکونی را تحت هدف قرار دادند.

این فرد که به دلایل امنیتی تنها به ذکر نام کوچک خود، سرگئی، اکتفا کرد، افزود: یکی از خمپاره‌ها به سقف یک سوپر مارکت بزرگ برخورد کرد که مشتریانی داخل آن حضور داشتند. یک خمپاره دیگر خارج از یک آپارتمان منفجر شد. یک مورد دیگر نیز بیمارستان روانی را هدف قرار داد. ما هم‌چنان نمی‌دانیم شمار کشته‌شدگان چند تن است. آمبولانس‌ها در همه جا مستقر شدند.

یک ساکن محلی به نام ورا گفت: خانه من به شکل انبوهی از قلوه‌سنگ درآمده. یک گلوله انفجاری به یکی از بستگانم اصابت کرده و یکی دیگر نیز دچار آسیب از ناحیه چشم شده است.

در پی این حمله که منجر به وارد آمدن خساراتی به خطوط زیرساختی شد، ساکنین صدها خانه که دچار کمبود شدید آب و برق شده بودند، منازل خود را رها کردند.

یک وبلاگ نویس محلی به اسم اگور ورونوف گفت: مواد غذایی به شدت در شهر گورلو کمیاب شده است و طی چند روز پیش تاجرین بازار سیاه کار خود را آغاز کرده‌اند.

این بمب‌گذاری خساراتی به یک کلیسای محلی در این شهر وارد آورد.

انتهای پیام

کد N415872

وبگردی