آفتاب

ملک عبدالله: عربستان به مثابه سد محکمی در برابر آشوب‌ها و تروریسم می‌ایستد

ملک عبدالله: عربستان به مثابه سد محکمی در برابر آشوب‌ها و تروریسم می‌ایستد

پادشاه عربستان با صدور پیامی به مناسب عید فطر تاکید کرد که مسئولان این کشور تمام اقدامات لازم را "برای مبارزه با گروه‌های تروریستی که قصد دارند امنیت کشور را برهم زنند"، اتخاذ کرده است.

پادشاه عربستان با صدور پیامی به مناسب عید فطر تاکید کرد که مسئولان این کشور تمام اقدامات لازم را "برای مبارزه با گروه‌های تروریستی که قصد دارند امنیت کشور را برهم زنند"، اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سخنان خود به مناسبت فرا رسیدن عید فطر در این کشور عنوان داشت: عربستان به مثابه سد محکمی در برابر آشوب‌ها و تروریسم و همچنین ریختن خون مردم می‌ایستد.

عبدالعزیز خوجه، وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان که پیام ملک عبدالله را به نیابت از وی قرائت می‌کرد، عنوان داشت: عربستان در برابر تمام کسانی که تلاش می‌کنند تا امنیت را به ترس و رفاه را به بی‌ثباتی تبدیل کنند می‌ایستد چرا که این افراد بسیار خطرناک‌تر از کسانی هستند که علیه امت ما علنا اقدامات انجام می‌دهند.

در پیام ملک عبدالله آمده است: رهبران عربستان بر حمایت از امنیت این کشور در برابر اقداماتی که ممکن است تروریست‌ها علیه کشور انجام دهند، تاکید دارند.

ملک عبدالله در این پیام با تبریک فرا رسیدن عید فطر ابراز امیدواری کرد که سعادت و برکت به تمام امت اسلامی بازگردد.

وی در ادامه افزود: دین اسلام بر دوری گزیدن از غلو و خشونت و همچنین در پیش گرفتن اعتدال در تمام امور تاکید دارد، ما در شرایط کنونی شاهد این واقعیت دردناک هستیم که امت مسلمان در بیشتر کشورها شاهد وقوع درگیری‌ها است. این درگیری‌ها به دنبال اعلام شعارها و درخواست‌هایی صورت می‌گیرد که از سوی خداوند هیچ برهانی برای آن نازل نشده است. کسانی که دست به این اقدامات می‌زنند در واقع از سوی دشمنان اسلام و صلح گمراه شده‌اند تا تبدیل به ابزاری برای آن‌ها با هدف از بین بردن امنیت و کشتن مردم بی‌گناه با استفاده از تحریف دین اسلام در راستای اهداف خود شوند. بنا به سخنان پیامبر اکرم (ص) مثل مومنان مانند بدنی است که اگر عضوی از آن به درد آید دیگر اعضا نیز بی‌خواب می‌شوند.

جامعه اسلامی حقیقی نیز نباید در برابر وارد آمدن خسارت به دیگر مسلمانان در هر جای جهانی سکوت کند. ما باید تلاش کنیم تا مانع آن شویم که این تعداد اندک تحت عنوان دین به دنبال تحقق اهداف خود باشند چرا که دین اسلام از آن‌ها برائت می‌جوید. ما به یاری خداوند مانند سدی محکم در برابر آن‌ها می‌ایستیم و تمام اقدامات لازم را برای حفظ امنیت در کشور و ثبات آن و همچنین زواری که به عربستان می‌آیند، اتخاذ کرده‌ایم.

پادشاه عربستان تاکید کرد: امروزه امت اسلامی و دین اسلام در برابر جنگی قرار دارد که این گروه طغیان‌گر ایجاد کرده است و هدف ما پایان دادن به این اقدامات تروریستی و بالا بردن پرچم اسلام به دور از خشونت است.

انتهای پیام

کد N415756

وبگردی