آفتاب
یک فعال دانشجویی:

تا وقتی پتانسیل مسلمانان صرف اختلافات شود، دنیای اسلام ضعیف خواهد بود

تا وقتی پتانسیل مسلمانان صرف اختلافات شود، دنیای اسلام ضعیف خواهد بود

یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: آنچه این روزها در غزه اتفاق می‌افتد صرف نظر از هر نوع دیدگاه ایدئولوژیک، یک مسأله انسانی است و رسانه‌های دنیا نمی‌توانند با جهت‌گیری‌های خاص خود در روایت این ماجرا تحریف ایجاد کنند.

یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: آنچه این روزها در غزه اتفاق می‌افتد صرف نظر از هر نوع دیدگاه ایدئولوژیک، یک مسأله انسانی است و رسانه‌های دنیا نمی‌توانند با جهت‌گیری‌های خاص خود در روایت این ماجرا تحریف ایجاد کنند.

محدثه قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: همه مردم دنیا از این جنایت‌ها با خبر و دردمند می‌شوند؛ چراکه فارغ از از هر نسبتی، حملات اسرائیل یک فاجعه انسانی است. روشن است که به راحتی مقدور نیست کسی به یاری آن مردم مظلوم برخیزد٬ ولی هر انسانی می‌تواند فارغ از هر تبار و مسلکی٬ در زمانی که دنیای مجازی رونق گرفته است، بی‌حرمت شدن زیست انسان‌ها در غزه را در تمامی جهان به مسأله‌ای رسانه‌ای تبدیل کند.

وی با تاکید بر ضرورت همبستگی جهان اسلام در برابر جنایات غزه، خاطرنشان کرد: جنایت اسرائیل در سکوت بین‌المللی صورت گرفته است اما نباید این مهم را نادیده گرفت که مسلمانان جهان در برابر فاجعه غزه و کشتار گسترده مسلمانان چه کنشی در پیش می‌گیرند و چگونه با مسأله برخورد می‌کنند. تا زمانی که انرژی و پتانسیل مسلمانان و ظرفیت کشورهای اسلامی صرف درگیری و اختلافات و تنازع درونی شود و تعصبات ناشی از جهل و افراط و تفریط در میان مسلمانان حاکم است، دنیای اسلام روز به روز ضعیف‌تر از گذشته خواهد بود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اگر فلسطین به مسأله اصلی مسلمانان تبدیل شود این موضوع موجب وحدت خود مردم فلسطین در گام اول و در نهایت جهان اسلام خواهد شد؛ در غیر این صورت خطر گروه‌های افراطی چون داعش برای تمامی جوامع اسلامی مسأله‌ساز خواهد شد و نتیجه تضعیف جایگاه مسلمانان در جهان نیز چیزی جز جرأت و جسارت بیشتر دشمنان در نادیده انگاشتن حقوق ابتدایی و انسانی آنان نخواهد بود.

وی همچنین افزود: نسل‌کشی مسلمانان فلسطینی در غزه به بهانه‌های واهی، بر مبنای جنگ اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیست‌ها و برای حفظ برتری آنان در منطقه و بر اساس ضعف بزرگ مسلمین در عدم استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی عظیم مسلمانان رخ داده و صورت می‌پذیرد و هربار اسرائیل حملات وحشیانه خود به اماکن مختلف و حتی بیمارستان‌ها را آغاز می‌کند، با برپایی نمایش میانجی‌گری دیگران٬ آتش‌بس اعلام می‌شود.

این عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به نحوه موضع‌گیری‌ها و گاه سکوت مجامع بین‌المللی تصریح کرد: مجامع بین‌المللی و سازمان ملل نیز این فاجعه انسانی را به تماشا می‌نشینند و با برخوردی دوگانه با مفاهیم انسانی در نهایت به دادن بیانیه‌ای اکتفا می‌کنند. در چنین شرایطی وحدت تمامی مسلمانان اعم از عرب و عجم و شیعه و سنی٬ تنها راه حل مقابله با ظلم و استکبار اسرائیل و فراتر از آن٬ مقابله با هرگونه افراطی‌گری و بنیادگرایی است.

قزوینی با اشاره به تقدس ماه رمضان برای مسلمانان، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان مسلمانان فارغ از مسائل سیاسی و اختلافات فرقه‌ای٬ نیازمند وحدت و همدلی و همگامی حول اعتقاد به خداوند رحمان و سیره پیامبر رحمت و نقاط اشتراک میان خود هستند. جوامع اسلامی در یک خلاء فلسفی، اخلاقی و اجتماعی٬ بیش از همیشه به میثاقی محتاج هستند که به وفاق بیانجامد.

این فعال دانشجویی در پایان اظهار کرد: اولین اقدام برای شکل‌گیری اتحاد عظیم در دنیای مؤمنانه مسلمانان٬ آشتی ملی در ملت فلسطین و پیوند بین گروه‌های مختلف فلسطینی است. همچنین دفاع از مردم مظلوم غزه توسط مسلمانان جهان می‌تواند مبنای آغاز این وفاق و همدلی باشد. در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید نقش مهمی در دیپلماسی منطقه‌ای و تحقق این امر خطیر ایفا کند.

انتهای پیام

کد N415522

وبگردی