آفتاب

نشریه کانادایی: مقامات آمریکایی تروریست خلق می کنند

نشریه کانادایی: مقامات آمریکایی تروریست خلق می کنند

تهران- ایرنا- ماهنامه ˈاکتوآلیتهˈ چاپ ایالت کبک کانادا اخیراً در گزارشی نوشت: مطالعات انجام شده نشان می دهد که مقامات آمریکایی تروریست خلق می کنند.

به نوشته این ماهنامه فرانسوی زبان کانادایی به نقل از گزارش دیده بان حقوق بشر، اجرای سخت قوانین آمریکایی نه تنها موجب توقف اقدامات مظنونان به تروریسم نمی شود، بلکه تروریسم را ایجاد و خلق می کند.

مطالعات ناظران حقوق بشر، سرویس های پلیس آمریکا را متهم می کند؛ زمانی که آنها مظنونان به یک عملیات تروریستی را شناسایی کردند، در آنها به طور بالفعل نفوذ می کنند. طرح های مورد نظر خود را فراهم ساخته، ضمن تجهیز آنها به تسلیحات و امکانات ضروری، آنها را وادار به انجام عملیات تروریستی می کنند و سپس به بازداشت آنها می پردازند.

بر اساس این مطالعه، پلیس آمریکا از حادثه 11 سپتامبر به بعد روش خود را در این رویکرد تغییر داده و پیش از ارتکاب جرم، وارد عمل می شود.

در گزارش 212 صفحه ای مطالعه انجام شده با نام ˈتوهم عدالت؛ سوء استفاده از حقوق بشر در پیگرد تروریست ها در آمریکاˈ آمده است که فضا و شرایط فوق العاده و اضطراری، مقامات آمریکایی را وادار کرده بود که مرزهای اخلاقی را نادیده بگیرند

به نوشته این گزارش، حتی پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به احتمال زیاد حتی از میان افرادی که پایبند به قانون و مقررات کشور بودند، تروریست می ساخته است.

رسانام**1502**1504
کد N415448

وبگردی