آفتاب
با محوریت تحولات غزه صورت گرفت

‌گفت‌وگوی تلفنی ظریف با وزرای خارجه ایتالیا، الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان

‌گفت‌وگوی تلفنی ظریف با وزرای خارجه ایتالیا، الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی با وزرای خارجه کشورهای مختلف و همچنین مقامات بین‌المللی در خصوص بحران غزه، در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای خارجه الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب، ایتالیا و سودان لزوم تحرک بین‌المللی برای رفع محاصره از نوار غزه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در منطقه غزه، ضرورت بازگشایی راه‌های ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه را خاطرنشان کرد و سرعت عمل در تأمین نیاز مردم غزه به دارو و تجهیزات پزشکی و مداوای مجروحان با توجه به ابعاد ناگوار حملات صهیونیست‌ها را ضروری خواند.

ظریف در این تماس‌های تلفنی اقدام مشترک کشورهای اسلامی و غیرمتعهد در مجامع بین‌المللی برای فشار به رژیم اشغالگر قدس جهت پایان دادن به کشتار بی‌رحمانه مردم در نوار تحت محاصره غزه را مورد تاکید قرار داد و حمایت کشورهای اسلامی از شرایط وخواسته های مردم غزه برای برقراری یک آتش بس پایدار را مهم و تعیین کننده دانست.

وزرای خارجه کشورهای الجزایر، اردن، پاکستان و مغرب نیز در این رایزنی‌های تلفنی ضمن ابراز همدردی با مردم غزه، اهمیت همکاری کشورهای اسلامی برای کمک به مردم غزه و تأمین نیازهای ایشان در شرایط جاری را مورد تاکید قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در تماس تلفنی با فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه ایتالیا در خصوص آخرین تحولات و اوضاع در نوار غزه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

ظریف با اشاره به ابعاد گسترده جنایات رزیم صهیونیستی در قتل عام کودکان و زنان که وجدان افکار عمومی در سراسر جهان را جریحه‌دار کرده است، بر لزوم اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات بی‌امان به مردم بی‌دفاع و کمک و امدادرسانی به مردم فلسطین در غزه شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضرورت تحرک بین‌المللی بر امدادرسانی و اعزام پزشک و تجهیزات پزشکی به غزه از طریق کشورهای همسایه فلسطین برای مداوای مجروحان فلسطینی تاکید کرد و حمایت ایتالیا و اتحادیه اروپا از خواسته فلسطینیان در رفع محاصره غزه را به عنوان گامی انسانی و مبتنی بر واقعیات صحنه فلسطین برشمرد.

وزیر خارجه ایتالیا در این مکالمه تلفنی دیدگاه‌ها و اقدامات کشورش و اتحادیه اروپا در بحران جاری را شرح داد.

انتهای پیام

کد N415428

وبگردی