آفتاب

لیونی: طرح آتش‌بس کری کاملا غیر قابل پذیرش است

لیونی: طرح آتش‌بس کری کاملا غیر قابل پذیرش است

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که پیشنهاد آتش‌بس یک هفته‌ای وی در نوار غزه برای این رژیم کاملا غیرقابل پذیرش بوده و به ادعای وی، باعث تقویت افراط‌گران در منطقه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اورشلیم پست، تزیپی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل در مصاحبه‌ای که امروز (یکشنبه) با رادیواسرائیل داشت، عنوان ساخت که روز جمعه به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده که طرح پیشنهادی وی به منظور برقراری آتش‌بس یک هفته‌ای در نوار غزه کاملا غیرقابل پذیرش است و موجب تقویت افراطگران در منطقه می‌شود.

وی افزود که روز جمعه پس از گذشت چند ساعت طرح پیشنهادی آتش‌بس کری اصلاح شده است.

به گفته لیونی، بعدازظهر روز جمعه، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به اتفاق آرا طرح پیشنهادی جان کری را که بنا به اعتقاد وزرای کابینه این رژیم، به اندازه کافی باعث تضمین تداوم فعالیت‌های اسرائیل علیه غزه نشده و در عین حال امتیازات زیادی را به حماس واگذار می‌کند رد کرده‌اند.

این در حالی است که جان کری روز جمعه در یک کنفرانس خبری در قاهره گفته بود این طرح پیشنهادی مبتنی بر توافق آتش‌بس پیشنهاد شده از سوی مصر است و مقامات اسرائیل مدعی شدند که طرح جدید جان کری همچنین شامل عناصر زیادی از طرح‌های پیشنهادی ترکیه و قطر است و بیشتر به نفع حماس عمل می‌کند.

روز شنبه اسرائیل با یک آتش‌بس 12 ساعته که از ساعت 8 صبح آغاز شد موافقت کرد. در نیمه شب شنبه نیز اسرائیل با درخواست سازمان ملل برای آتش بس 24 ساعته که در نیمه شب یکشنبه پایان می‌پذیرد موافقت کرد.

انتهای پیام

کد N415335

وبگردی