آفتاب

ارتش مصر 14 تونل منتهی به غزه را تخریب کرد

ارتش مصر 14 تونل منتهی به غزه را تخریب کرد

تهران – ایرنا – ارتش مصر روز یکشنبه اعلام کرد: با انهدام 13 گذرگاه زیرزمینی دیگر که شبه جزیره سینا را به نوار غزه وصل می کرد، شمار تونل های تخریب شده فلسطینیان به یکهزار و 639 عدد رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، دولت مصر از هنگام برکناری ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری وقت این کشور در سال گذشته (2013)، نیروهای نظامی را برای مقابله با تنش و شورش فزاینده در شبه جزیره سینا به این منطقه اعزام کرده است که عملیات امنیتی آنها شامل تخریب این تونل ها نیز می شود.

گفته می شود نیروهای فلسطینی از این تونل ها برای انتقال سلاح، مواد غذایی و پول به باریکه ساحلی غزه استفاده می کند که از سال ها پیش تحت محاصره همه جانبه رژیم صهیونیستی قرار داشته است.

رژیم صهیونیستی که از 8 ژوییه (17 تیر) به نوار غزه به بهانه جلوگیری از شلیک راکت به سرزمین های اشغالی حمله نظامی کرد، تهاجم زمینی خود را در 17 ژوییه (26 تیر) به بهانه تخریب این شبکه تونلی به این سرزمین فلسطینی آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی، حماس را متهم می کند که از این تونل ها برای حمله به نیروهای ارتش این رژیم استفاده می کند.

روابط حماس و قاهره از هنگامی که ارتش مصر در 3 ژوییه (12 تیر) 2013، مرسی را برکنار کرد، تیره تر شده است.

قاهره، حماس را به دست داشتن در حملات شبه نظامیان در داخل خاک مصر متهم می کند که از هنگام برکناری مرسی چند برابر شده است.

گروه های شبه نظامی مخالف دولت مصر می گویند: حملات آنها به نیروهای امنیتی و نظامی مصر به تلافی سرکوب حامیان مرسی است که تاکنون در جریان این سرکوب ها بیش از یکهزار و 400 تن از مردم کشته شده اند.

خاورم**1486**1010
کد N415295

وبگردی