آفتاب

دیدار ولید جنبلاط با دبیر کل حزب الله لبنان/ تأکید بر انتخاب سریعتر رئیس جمهوری

دیدار ولید جنبلاط با دبیر کل حزب الله لبنان/ تأکید بر انتخاب سریعتر رئیس جمهوری

رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان در دیدار با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان محورهای مختلفی را مورد تبادل نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با ولید جنبلاط رئیس جبهه مبارزه ملی لبنان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که وفیق صفا مسئول هماهنگی حزب الله حضور داشت طرفین اوضاع لبنان و منطقه به ویژه وضع غزه و جنایات صهیونیستها علیه ملت فلسطین را بررسی کردند.

طرفین در این دیدار ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین و ساکنان غزه در پایداری آنها علیه اشغالگران تاکید کردند: فلسطین موضوع محوری و اصلی و بالاتر از اختلافات سیاسی است.

در این دیدار همچنین اوضاع عراق به ویژه منطقه موصل و آوارگی مسیحیان و کشته شدن آنها و مسلمانان به دست گروههای تکفیری مورد بررسی قرار گرفتند و دو طرف انزجار خود را از آن اعلام کردند و بر ضرورت حمایت از وحدت عراق و تنوع سیاسی آن تاکید کردند.

همچنین دو طرف در این دیدار اوضاع داخلی به ویژه عملکرد دولت و ضرورت فعال سازی آن و تسریع در انتخاب رئیس جمهوری جدید و نیز وضع امنیتی، تقویت وحدت داخلی را مورد رایزنی قرار دادند.

روابط میان حزب الله با حزب سوسیالیست ترقیخواه پیشرو از دیگر محورهای رایزنی طرفین بود که بر ضرورت تقویت آن تاکید شد.

کد N415258

وبگردی