آفتاب

دعوت شورای تحول علوم انسانی از اساتید برای ارائه نتایج تحقیقاتشان

دعوت شورای تحول علوم انسانی از اساتید برای ارائه نتایج تحقیقاتشان

تهران- ایرنا- دبیر شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی از اساتید دعوت کرد تا نتایج تحقیقات خود را در زمینه تحول در این حوزه ارائه کنند تا در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها از آنها استفاده شود.

به گزارش روز یکشنبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیدحمید طالب زاده گفت: شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی از جانب شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریت دارد تا بازنگری مبانی معرفت شناختی علوم انسانی رایج در دانشگاه ها و باز تعریف این مبانی بر طبق اصول جهان بینی اسلام، وضعیت علوم انسانی در دانشگاه ها را بهبود بخشد.

وی افزود: البته تعدادی از اساتید متعهد حوزه و دانشگاه به صورت مجزا و با احساس وظیفه نسبت به این موضوع وارد کار شده اند، اما محوریت در جریان نوسازی و تحول در علوم انسانی با شورای تحول و ارتقای علوم انسانی است.

دبیر شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم نسبت به این موضوع تذکر دادند و بر این موضوع تاکید داشتند که همه کسانی که مایل هستند در موضوع علوم انسانی قدم مثبتی بردارند و تا کنون فعالیت هایی داشته اند، برای آن که این فعالیت ها به هدف مطلوب برسد باید با شورای تحول و ارتقای علوم انسانی هماهنگ باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از همه اساتیدی که در این زمینه فعالیت داشته اند، دعوت می کند تا نتیجه تحقیقات خود را در اختیار این شورا قرار دهند تا در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها از آن استفاده شود.

وی افزود: واضح است که همکاری و هم افزایی فعالان حوزه مهم و حیاتی علوم انسانی می تواند به جامعیت تصمیمات و بارور شدن هرچه بیشتر آن کمک کند.

دبیر شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی ابراز امیدواری که ماه های آینده تحولات مثبتی در زمینه علوم انسانی در دانشگاه ها ایجاد شود.

فراهنگ(1)**9129 ** 1569
کد N415108

وبگردی