آفتاب
با حضور چهره‌های اصلاح‌طلب و فعالان سابق دانشجویی

مراسم افطار شورای هماهنگی دانشجویان اصلاح‌طلب

مراسم افطار شورای هماهنگی دانشجویان اصلاح‌طلب

شب گذشته (شنبه) شورای هماهنگی دانشجویان اصلاح‌طلب میزبان جمعی از دانشجویان، فعالان اصلاح‌طلب و اساتید دانشگاه‌های مختلف تهران بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم فعالان و اعضای انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها و همچنین اعضای هیأت مؤسس انجمن‌های اسلامی در حال تأسیس دانشگاه‌های تهران حضور داشتند.

در این مراسم جمعی از چهره‌های شناخته‌شده اصلاح‌طلب و فعالان سابق دانشجویی از جمله علی شکوری‌راد عضو انجمن اسلامی جامعه پزشکی، داوود سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس ششم، الهه کولایی استاد دانشگاه تهران، لطف‌الله میثمی، غلامعلی رجایی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسین مرعشی عضو حزب کارگزان، محسن آرمین نماینده پیشین مجلس و رضا حجتی فعال سابق دانشجویی حضور داشتند.

علی شکوری‌راد با ایراد سخنانی کوتاه در این مراسم ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان و توفیق استفاده از برکات و فیوضات در روزهای باقی‌مانده این ماه، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و با ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه هرگونه کمک‌رسانی و خود و سایر جامعه پزشکی کشور را اعلام کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ششم در ادامه به نقش دانشجویان در سیاست‌ورزی کشور اشاره کرد و گفت: آنچه دانشجویان و بویژه دانشجویان سیاسی را از سایر اقشار مهمتر و متمایز می‌کند این است که در کشورمان تحزب و سازمان‌یابی باید و شاید به رسمیت شناخته نمی‌شود و بار سیاسی احزاب و تشکل‌های مدنی در برهه‌های مختلف بر دوش دانشجویان افتاده است.

شکوری‌راد با بیان اینکه "دانشجویان در برهه‌های مختلف کشور توانسته‌اند کارهای بزرگی انجام دهند"، یادآور شد: این تأثیرگذاری آنها موجب شده تا تبدیل به سیبل کسانی شوند که فعالیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبانه را برنمی‌تابند و بنابراین دانشجویان در برهه‌های مختلف، بارها هزینه‌های سنگینی را پرداخت کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نقش جریانات دانشجویی در دهه 60 در فضای سیاسی کشور خاطرنشان کرد: بعد از رحلت امام خمینی فشار سنگینی بر دانشجویان وارد آمد و فشارهای سیاسی و امنیتی در کشور حاکم شد تا آنکه مقام معظم رهبری در سال 73 اظهار کردند که «خدا لعنت کند هر آنکه می‌خواهد دانشجو سیاسی نباشد». این جمله شرایط بر بازگشت پویایی سیاسی در دانشگاه فراهم آمد و در پی آن دولت اصلاحات در سال 76 پدید آمد.

وی افزود: البته دانشجویان هزینه اثرگذاری‌شان را با فاجعه کوی دانشگاه در 18 تیر 78 دیدند که سیبل مخالفان اصلاحات شدند و این ضربه هوشمندانه از سوی مخالفان اصلاحات، موجب شد تا دانشجویان هم در درون و هم از بیرون دچار بحران شوند و به رادیکالیزه شدن آنها کمک کند.

شکوری‌راد با بیان اینکه "در پی انتخابات سال گذشته، دانشجویانی که با محرومیت‌های سیاسی روبه‌رو بودند، توانستند نفسی تازه کنند"، افزود: در جلسه امشب، شاهد گردهمایی دانشجویان و نشاط سیاسی هستیم و امیدواریم که این نشاط به فضای دانشگاه‌ها و جامعه اضافه شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان با تاکید بر اینکه "فضای سیاسی جامعه نیازمند نشاط است"، تصریح کرد: این نشاط باید از طریق دانشگاه‌ها به منصه ظهور برسد و دانشگاه‌ها می‌توانند نشاط‌شان را به جامعه تسری دهند.

انتهای پیام

کد N414887

وبگردی