آفتاب

اعتراض گسترده مردم اروپا به جنایات صهیونیست ها در غزه

اعتراض گسترده مردم اروپا به جنایات صهیونیست ها در غزه

تهران – ایرنا- در روزهای بمباران سنگین ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ، اروپا برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در حمایت از مردم بیگناه فلسطین را شاهد بود.

به گزارش ایرنا، از نخستین روزهای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه مردم در کشورهای اروپایی به این جنایات واکنش نشان دادند. این اقدام مردمی در حمایت از ساکنان غزه، دولتمردان و مقام های اتحادیه اروپا را که روزها در برابر این فجایع سکوت کرده بودند، به اظهار نظر و حتی محکوم کردن کشتار غیر نظامیان واداشت.

هزاران نفر در کشورهای انگلیس، دانمارک و ترکیه برای محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی به خیابان ها آمدند. همچنین در روزهای گذشته شهرهای بروکسل و وین نیز تظاهرات گسترده مردم را در حمایت از مظلومان غزه شاهد بود.

در آلمان نیز مردم برای اعلام حمایت از بی پناهان فلسطین در شهرهای هامبورگ، فرانکفورت، مونیخ و برلین تظاهرات کردند.

شهروندان یونان نیز با برپایی تظاهراتی حملات ددمنشانه نیروهای رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع و مظلوم نوارغزه را محکوم کردند. این تظاهرات با هماهنگی و ابتکار 14 سازمان مردم نهاد و از جمله حزب چپ ائتلاف موسوم به ˈ سی ریزاˈ دومین حزب بزرگ این کشور برگزار شد.

برگزاری تجمع حمایت از فلسطینیان در برخی از کشورها همچون فرانسه با مانع تراشی دولت همراه بود. فرانسویان که تجمع یکشنبه گذشته آنان به خشونت کشیده شد با مخالفت دولت کشورشان برای برگزاری این دست تجمعات رو به رو شدند. اما برغم ممنوعیت ها این تجمعات با حضور گسترده مردم در پاریس، مارسی، لیل و لیون برگزار شد.

موج گسترده اعتراضات علیه حملات رژیم صهیونیستی، رهبران اروپا را که از افزایش احساسات یهودستیزی و ضد اسرائیلی در پایتخت هایشان نگران بودند بر آن داشت تا در بیانیه هایی دستکم کشتار غیرنظامیان را در غزه محکوم کنند.

موج اعلام انزجار از صهیونیست ها در شبکه های اجتماعی نیز با تشکیل صفحه هایی ویژه، انتشار پیام های ضدیهودی و افزایش معنی دار آن ها در این شبکه ها مشهود است.

در همین روزها اخباری نیز در مورد حمله به یهودیان در خیابان های برلین منتشر شد.

همچنین بازی دوستانه فوتبال میان تیم ˈمکابیˈ رژیم صهیونیستی و یک تیم فرانسوی در اتریش پس از آن که معترضان به زمین فوتبال و بازیکنان حمله کردند، لغو شد.

گروهی از خاخام های ساکن پاریس نیز در تجمعی در حاشیه تظاهرات حمایت از مردم غزه، ˈصهیونیسم را مصیبت بشرˈ اعلام کردند.

برخی منابع خبری اعلام کردند معترضان در فرانسه به کنیسه ها حمله کرده، پنجره فروشگاه های متعلق به یهودیان را شکسته و در برخی موارد این فروشگاه ها را به آتش کشیدند. این اقدامات دولتمردان فرانسوی را که روابط بسیار نزدیکی با صهیونیست ها دارند، نگران کرده است.

فرانسه بعد از فلسطین اشغالی و آمریکا بزرگترین جمعیت یهودیان جهان را در خود جای داده است. اما تعداد یهودیان فرانسه که به فلسطین اشغالی مهاجرت می کنند در سال های اخیر به شدت افزایش یافته و در سال 2013 میلادی 274 یهودی فرانسوی به سرزمین های اشغالی نقل مکان کردند.

اروپام ** 9053 **1561 **1010
کد N414873

وبگردی