آفتاب

اعزام هیئت‌های تجاری به بازارهای هدف از برنامه‌های توسعه‌ی خراسان‌جنوبی

اعزام هیئت‌های تجاری به بازارهای هدف از برنامه‌های توسعه‌ی خراسان‌جنوبی

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان‌جنوبی گفت: اعزام هیئت‌های تجاری به بازارهای هدف از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ی تجارت خارجی استان است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، «علی رضایی» در دومین جلسه‌ی کارگروه توسعه‌ی صادرات استان اظهار کرد: اعزام هیئت‌های تجاری به بازارهای هدف و پذیرش هیئت‌های تجاری از آنجا و نیز برگزاری میز تخصصی محصولات مزیت‌دار استان از جمله میز تخصصی فرش و صنایع‌دستی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ی تجارت خارجی استان است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان‌جنوبی گفت: حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی در بخش‌های مختلف، توسعه‌ی فعالیت‌های مرزنشینی، ایجاد کمیته‌های مشترک بازرگانی ایران و افغانستان و روان شدن مبادلات از مرز رسمی ماهیرود از دیگر اموری است که در توسعه‌ی تجارت خارجی استان باید مورد توجه قرار گیرد.

رضایی ادامه داد: صادرات قطعی استان در سال جاری تاکنون 150 هزار تن و به ارزش 50 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال، از نظر ارزش 15 درصد افزایش و از لحاظ وزن سه درصد کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: میزان صادرات ماده‌ی 116 (کل صادرات انجام شده از گمرک و بازارچه‌های مرزی استان) نیز 245 هزار تن و با ارزش 123 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، از لحاظ وزنی 8 درصد و از نظر ارزش 19 درصد افزایش داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: میزان ترانزیت از گمرکات استان نیز در این مدت، 3400 کامیون با وزن 84 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال، از نظر تعداد 42 درصد و از لحاظ وزن 47 درصد افزایش داشته است.

رضایی اظهار کرد: با عنایت به هدف‌گذاری کمی صادرات کالاهای غیرنفتی در سال 93 توسط سازمان توسعه‌ی تجارت ایران، باید با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان، برنامه‌های اجرایی و پیش‌بینی سهم تحقق استان از مجموع اهداف تعیین شده مشخص و به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام شود.

وی با بیان اینکه در خصوص انجمن دوستی ایران و افغانستان پیگیری و مکاتبه لازم از سوی استانداری انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با عنایت به درخواست اتاق بازرگانی استان و تصویب کارگروه توسعه‌ی صادرات، از این پس صدور کارت بازرگانی برای تجار و شرکت‌های بزرگ در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N414771

وبگردی