آفتاب

حشمتیان با اشاره به جلسه وزیر کشور با احزاب: تشکیل کمیته سه جانبه مفید است

حشمتیان با اشاره به جلسه وزیر کشور با احزاب: تشکیل کمیته سه جانبه مفید است

دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی با اشاره به موافقت وزارت کشور با تشکیل کمیته‌ای سه جانبه شامل دولت مجلس و احزاب، اظهار کرد: تشکیل چنین کمیته‌ای می‌تواند موجب تقویت فعالیت احزاب شود.

قدرتعلی حشمتیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بابیان این‌که تقویت احزاب موجب ایجاد تعامل بیشتر دولت و مردم می‌شود خاطر نشان کرد:‌احزاب می‌توانند یک پل ارتباطی بین مردم باشند و خواسته‌ها و مطالبات مردم را به دولت منتقل کنند.

وی همچنین گفت: البته باید از نیروهای هر سه جریان سیاسی کشور استفاده شود و فقط به اصلاح طلبان واصولگرایان اکتفا نشود واز نیروهای مستقل نیز استفاده شود.

این فعال سیاسی همچنین اظهار کرد: در دولت نهم و دهم تنگ‌نظریهایی نسبت به فعالیت احزاب وجود داشت و با این که دولت با کمک احزاب به قدرت رسیده بود، اما بعدها ادعا کرد که احزاب را قبول ندارد. ما شاهد چنین رفتاری توسط برخی دولت‌های دیگر هم بوده‌ایم. با این وجود صحبت‌های وزیر کشور این امیدواری را به وجود آورد که وضعیت احزاب نسبت به گذشته بهتر شود.

وی با مفید دانستن جلسات مشترک وزیر کشور با احزاب اظهار کرد: بهتر بود در این جلسه از نظرات احزاب مستقل هم استفاده می‌شد. در این جلسه صحبت‌هایی برای بازگشایی خانه احزاب بیان شد که این صحبت‌ها بسیار مفید بود.

حشمتیان درادامه با بیان این‌که عده ای می‌گویند در کشور باید بین 3 تا 5 حزب وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: نه وجود دو سه حزب برای کشور مفید است و نه 240 حزب . باید برابر قانون اساسی اجازه داده شود، احزاب با تفکرات مختف فعالیت کند زیرا وجود یک تفکر در کشور هیچ گاه جواب نداده است. به نظر من باید اجازه داده شود بین 20 تا 30 حزب در کشور وجود داشته باشد.

دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی در پایان با اشاره به طرح فعالیت احزاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد :‌ اگر این طرح به تصویب برسد، تعداد احزاب کشور کم می‌شود، زیرا بر اساس این طرح احزاب باید در 15 استان کشور فعال باشد و حداقل 100 عضو داشته باشد. به نظر من باید اجازه دهند احزاب خود را با قانون تطبیق دهند.

انتهای پیام

کد N414252

وبگردی