آفتاب
شریف حسینی:

جنجال بر سر انتخاب عضو هیات نظارت بر مطبوعات به نفع جریانات سیاسی مجلس نیست

جنجال بر سر انتخاب عضو هیات نظارت بر مطبوعات به نفع جریانات سیاسی مجلس نیست

عضو هیات رئیسه مجلس، ضمن دفاع از اقدام رئیس مجلس برای به تعویق انداختن انتخابات عضو هیات نظارت بر مطبوعات در مجلس ابراز امیدواری کرد که این موضوع با درایت رییس مجلس حل شود.

سید شریف حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،با بیان این که رئیس مجلس از شخص علی مطهری دفاع نکرده، افزود: با توجه به شرایط موجود بهتر است فرصت زمانی وجود داشته باشد که بتوانیم در این باره به توافق برسیم.

حسینی یاد آور شد: زمانی که فراکسیون رهروان ولایت با اکثریت قاطع ریاست مجلس را انتخاب کرد، بعضی از دوستان فراکسیون اصولگرا پیغام دادند که از تمامیت خواهی پرهیز شود. در این مدت هم فراکسیون رهروان ولایت هیچ نوع تمامیت‌خواهی نداشت درحالی که می‌توانست با شرایطی که داشته تمام روسای کمیسیون ها را از اعضای خود داشته باشد و چینش کمیسیون‌ها را به گونه‌ای تعیین کند که غیر از اعضای فراکسیون رهروان ولایت فرد دیگری در کمیسیون‌ها مسئولیت نداشته باشد.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این که رئیس، نایب رئیس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی از یک طیف سیاسی هستند، تصریح کرد: آیا اگر در چنین جایی افرادی در اقلیت قرار گرفتند، ما نبایدبرای آنها حقی قائل شویم؟

وی با بیان اینکه " رهروان ولایت " و " اصولگرایان" دو فراکسیون در کنار یکدیگر هستند، خاطر نشان کرد: همه‌ی ما وظیفه‌ی نمایندگی مردم را بر عهده داریم و این اتفاقات نباید باعث شود که از اصول اصلی خودمان جدا شویم.

حسینی اضافه کرد: تعویق این انتخابات از سوی آقای لاریجانی برای انتخاب عضو هیات نظارت بر مطبوعات لازم بود؛ چرا که می‌توان در این فرصت شرایط تعامل بین دو فراکسیون را ایجاد کرد. همچنان که دوستان ما در زمان انتخابات هیات رئیسه درخواست جلسه مشترک دو فراکسیون را داشتند و حالا هم برای فرصتی برای تعامل وجود دارد.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این که جنجال کردن بر سر انتخاب عضو هیات نظارت بر مطبوعات به نفع هیچ کدام از جریانات سیاسی مجلس نیست، گفت: امیدواریم این موضوع با درایت آقای لاریجانی حل شود و همان طور که فراکسیون رهروان ولایت برای اقلیت مجلس حق رای قائل است و مسولیتهایی را در اختیارشان قرار داده، باید در کمیسیون فرهنگی هم همین نگاه وجود داشته باشد.

انتهای پیام

کد N414189

وبگردی