آفتاب

اردوغان به مخالفان ریاست جمهوری‌اش برچسب "نژادپرست" زد

اردوغان به مخالفان ریاست جمهوری‌اش برچسب "نژادپرست" زد

نخست وزیر ترکیه به مخالفان ریاست جمهوری‌اش برچسب "نژادپرست" زد؛ موضوعی که وی دو هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری مدام درباره آن در زمینه سیاست خارجه و سیاستمداران داخلی کشورش صحبت کرده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در یکی از مبارزات انتخاباتی‌اش در استان دیاربکر گفت: ما نه نژادپرست، نه کردپرست و نه ترک‌پرست هستیم.

وی با انتقاد از اکمل‌الدین احسان اوغلو، نامزد مشترک انتخابات ریاست جمهوری احزاب مخالف مردم جمهوری‌خواه و جنبش ناسیونالیست گفت: حزب مردم جمهوری‌خواه و جنبش ناسیونالیست نژادپرست هستند. باور دارم که این نامزد نژادپرست از استان دیاربکر هیچ رایی بدست نمی‌آورد.

نژادپرستی اخیرا به یک موضوع مهم در سیاست خارجی دولت آنکارا تبدیل شده و اردوغان اسرائیل را به دلیل عملیات نظامی‌اش علیه غزه به آدولف هیتلر تشبیه کرده است.

اردوغان همچنین در یک سخنرانی مدعی شد: خطاب کردن خاورمیانه به عنوان یک باتلاق نیز نژادپرستانه است.

اردوغان صلاح‌الدین دمیرتاش، دیگر نامزد انتخاباتی از حزب مردم دموکرات را نیز هدف قرار داده و گفت: حزب مردم دموکرات به تنش‌ها دامن می‌زند. این حزب که بر مشکل کردها متمرکز است قصد دارد برای انتخابات ریاست‌جمهوری 10 اوت با حزب مردم جمهوری‌خواه ائتلاف تشکیل دهد.

اردوغان به مردم دیاربکر گفت: هر رایی که شما به من بدهید به روند حل مشکل چندین ساله با کردها کمک خواهد کرد. دیاربکر به حزب مردم دموکرات درس خواهد داد، اما هر رایی به حزب مردم جمهوری‌خواه، جنبش ناسیونالیست و مردم دموکرات، ترکیه را به زمان‌های گذشته و "ترکیه قدیم" خواهد برد.

اردوغان خود را به عنوان نامزد "ترکیه جدید" توصیف می‌کند.

انتهای پیام

کد N414155

وبگردی