آفتاب

روسیه، آمریکا را به دروغگویی درباره بحران اوکراین متهم کرد

روسیه، آمریکا را به دروغگویی درباره بحران اوکراین متهم کرد

مسکو- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای دولت آمریکا را به تحریف واقعیت های اوکراین و طرح اتهامات بی اساس در این ارتباط علیه روسیه متهم کرد.

به گزارش ایرنا، آلکساندر لوکاشویچ در بیانیه خود گفت: با توجه به ادعاهای کذب دولت آمریکا علیه روسیه، واشنگتن بیش از پیش بر دروغ های آشکار در سیاست خارجی خود تکیه می کند.

وی به عنوان مثال به اظهارات جوشوا ارنست سخنگوی کاخ سفید اشاره کرد که روسیه را به سرنگونی هواپیمای ام.اچ-17 مالزی متهم کرده است.

لوکاشویچ با انتقاد از رفتار مقامهای آمریکایی افزوده است: آنها نه فقط برای اثبات ادعای خود شواهدی ارائه نمی کنند بلکه به ادعاهای دیگران هم که بتوان در باره آن اظهار نظر کرد استناد نمی کنند.

وی ادامه داده است: مقامهای کاخ سفید در ادعاهای ضدروسی خود معمولا به اطلاعات تجسسی استناد می کنند که به گفته آنها نمی توان منتشر کرد و یا این که به ادعاهای مطرح شده در شبکه های اجتماعی اشاره می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: مقامهای آمریکایی از پذیرفتن هر گونه نقطه نظر دیگر غیر از مواضع خود می پرهیزند.

وی می افزاید: آمریکا قبل از این که طرف دیگر را در مساله سقوط هواپیمای مالزی مقصر جلوه دهد، باید به 10 سوال وزارت دفاع روسیه و 28 سوال سازمان دولتی هواپیمایی این کشور در این باره پاسخ می داد.

لوکاشویچ در بیانیه خود از سکوت دولت آمریکا در باره این سوالها انتقاد کرده و افزوده است: آنها پاسخ نمی دهند چون جوابی برای این سوالها ندارند یا این که پاسخ آنها به اعمال تحریم منجر می شود.

وی در پایان بیانیه خود بر مسئولیت دولت اوباما در مناقشه داخلی اوکراین و عواقب سنگین آن تاکید کرد.

هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هواپیمایی مالزی با 298 مسافر، در هفدهم جولای در شرق اوکراین هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

اروپام/2242**518** 1337
کد N414081

وبگردی