آفتاب

اروپایی‌ها نگران یهودستیزی

اروپایی‌ها نگران یهودستیزی

نگرانی‌های بسیاری نسبت به بروز درگیری و "یهودستیزی" در راهپیمایی‌های اعتراضی گسترده برنامه‌ریزی شده امروز (یکشنبه) در برلین و دیگر شهرهای آلمان علیه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه میل، همزمان با حضور گسترده مردم در خیابان‌ها برای اعتراض علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه، شهرهای اروپا خود را برای درگیری‌های خشونت آمیز آماده کرده‌اند.

هزاران مامور پلیس در شهرهای سراسر اروپا مستقر شده‌اند و تنها در برلین 1500 مامور پلیس برای واکنش مستقر شده‌اند و مقامات پاریس قصد داشتند تا برگزاری راهپیمایی‌های برنامه‌ریزی شده برای امروز را ممنوع کنند.

این اعتراضات باعث مطرح شدن هشدارهایی شده‌اند مبنی بر اینکه کابوس یهودستیزی برای اذیت کردن اروپا مجددا بازگشته است.

معترضان در فرانسه به کنیسه‌ها حمله کرده، پنجره‌ مغازه‌هایی را که صاحبانشان یهودی هستند، خرد کرده و بقیه چیزها را به آتش کشیده‌اند. از سوی دیگر یهودیان در خیابان‌های برلین نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند.

فرانسه بعد از اسرائیل و آمریکا بزرگترین جمعیت یهود در جهان را دارد. اما تعداد یهودیان فرانسه که به اسرائیل مهاجرت می‌کنند در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته و در سال 2013 میلادی به 70 درصد رسیده است.

انتهای پیام

کد N414071

وبگردی