آفتاب
اخبار عراق/

مخالفت بارزانی با هتک حرمت اماکن مقدس/هلاکت 2 عامل انفجار مرقد حضرت یونس (ع)

مخالفت بارزانی با هتک حرمت اماکن مقدس/هلاکت 2 عامل انفجار مرقد حضرت یونس (ع)

مخالفت رئیس اقلیم کردستان عراق با هتک حرمت اماکن مقدس و هلاکت 2 عامل انفجار مرقد حضرت یونس (ع) از جمله خبرهای عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق امروز در بیانیه ای از مسلمانان جهان خواست که با هتک حرمت اماکن مقدس و متبرکه و آرامگاه انبیاء توسط گروه های مسلح مخالفت کنند و چنین اقداماتی را نپذیرند.

در این بیانیه آمده است: گروه های تروریستی پس از سیطره خود بر مناطقی از استان های نینوا و صلاح الدین و آوارگی صدها هزار شهروند این مناطق اقدام به تخریب مقدسات مردم کرده اند.

وی ضمن محکوم کردن عملیات تخریب اماکن مقدس دینی در مناطق تحت سیطره داعش گفت: این اقدامات بر خلاف تمام اصول و قواعد اخلاقی و ارزش های آسمانی و انسانی است و وضعیت بافت جمعیتی در منطقه را هدف قرار داده است.

در همین راستا الغد پرس به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد: افراد مسلح ناشناس چهار نفر از تروریست های داعش را به هلاکت رساندند. دو نفر از این افراد در منفجر کردن مرقد حضرت یونس (ع) مشارکت داشتند.

گروه تروریستی داعش طی یک هفته اخیر بسیاری از اماکن مقدس از جمله مراقد پیامبران الهی یونس، دانیال نبی، شیث نبی علیهم السلام و فرزند امام حسن مجتبی (ع) را تخریب کردند.

کد N414069

وبگردی