آفتاب

جنبش غیرمتعهدها جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد

جنبش غیرمتعهدها جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد

تهران - ایرنا- نمایندگان کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها (نم) حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کردند و خواستار اقدام مقتضی جامعه بین المللی در قبال این جنایت ها شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اطلاعیه دفتر هماهنگی جنبش غیرمتعهد ها در نیویورک، در جلسه اخیر نمایندگان کشورهای عضو این جنبش، اوضاع اسف بار فلسطین اشغالی و تحولات جدید در غزه و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شدت محکوم شد.

اعضای این جنبش در نشست مذکور ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت فلسطین جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت شمار زیادی از ساکنان غزه که بیشترشان غیرنظامی از جمله کودک و زن هستند را محکوم کردند.

نم، همچنین خواستار خاتمه فوری به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شد و موکدا از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست از هر طریق ممکن مانع از ادامه جنایات این رژیم شود و با برقراری آتش بس فوری در غزه، زمینه را برای اجرای قوانین بشردوستانه بین المللی فراهم کند.

این جنبش همچنین از فراخوان فلسطین در زمینه حمایت جامعه بین المللی از غیرنظامیان ساکن مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اعضای جنبش غیر متعهدها ضمن محکوم کردن حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مدرسه تحت کنترل سازمان ملل در ˈبیت حانونˈ در نوار غزه که صدها نفر از آوارگان فلسطینی به آن پناه برده بودند، خواستار تحقیق و تفحص سازمان ملل درباره این جنایت و محاکمه عاملان آن شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که دست کم 17 فلسطینی در گلوله باران این مدرسه به شهادت رسیدند و بیش از 200 نفر دیگر مجروح شدند.

جنبش غیرمتعهدها با اشاره به این که بیش از یکصد و 48 هزار فلسطینی بی دفاع از بیم کشتار بی رحمانه غیرنظامیان به دست نظامیان صهیونیست، به مدارس تحت کنترل سازمان ملل در غزه پناه برده اند، از جامعه بین المللی خواست با ارسال کمک فوری به این نهاد امکان رساندن کمک های امدادی بی وقفه به آن ها را فراهم کند.

جمهوری اسلامی ایران هم اکنون ریاست دوره ای جنبش غیر متعهد ها را بر عهده دارد.

خاورم**9156**7074**1446
کد N414041

وبگردی