آفتاب

دولت اردوغان در پی اصلاح سیستم قضایی ترکیه

دولت اردوغان در پی اصلاح سیستم قضایی ترکیه

حزب حاکم ترکیه در حال اصلاح سیستم قضایی این کشور به منظور مجازات حامیان حزب خدمت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، اقدام حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه (AK) در حالی انجام می‌شود که بسیاری بر این باورند که این اقدام تلاش برای انتقام گرفتن از "جنبش خدمت" وابسته به فتح الله گولن است.

حزب اردوغان نخست وزیر ترکیه، دادگاه‌های اصلی را تعطیل و دادگاه‌های جدید ایجاد و به سرعت دادستان‌ها و قضات جدید را برای رسیدگی به پرونده‌های مهم منصوب کرده است که قطعا برخلاف اصول قانون است.

اردوغان این حزب را به سازماندهی اتهام‌های فساد علیه دولتش متهم کرده است و این در حالی است که این جنبش تمام این اتهامات را رد می‌کند.

از سوی دیگر، در جریان عملیات‌ 22 ژوئیه بیش از 100 تن از مقام‌های عالی رتبه پلیس در ارتباط با شنود غیرقانونی از اردوغان و اعضای خانواده‌اش بازداشت شدند.

طبق اعلام دادگاه استانبول، اتهام آنها جعل اسناد دولتی، سوء استفاده از قدرت، شنود غیرقانونی، به دست آوردن غیرقاونی اسناد مرتبط با مقام‌های امنیتی و نقض حریم خصوصی است.

دولت ترکیه این مظنونان را به عضویت در "دولت موازی" متهم کرده است که این لفظ برای اشاره به جنبش خدمت گولن استفاده می‌شود که به تلاش برای سرنگونی دولت متهم است.

انتهای پیام

کد N413921

وبگردی