آفتاب

نماینده فلسطین در سازمان ملل: آمریکا اگر بخواهد می‌تواند حملات اسرائیل را متوقف کند

نماینده فلسطین در سازمان ملل: آمریکا اگر بخواهد می‌تواند حملات اسرائیل را متوقف کند

نماینده فلسطین در سازمان ملل با بیان اینکه متاسفانه برخی کشورها احساس همدردی غیرقابل توجیهی با رژیم صهیونیستی می‌کنند، گفت: آمریکا اگر بخواهد می‌تواند حملات اسرائیل و جنایت‌هایش علیه غزه را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در سخنانی عنوان داشت: گروه عربی در شورای امنیت توانست نظر افکار عمومی بین المللی را برای توقف حملات اسرائیل جلب کند و جنبش عدم تعهد که تعداد اعضای آن به 29 کشور می‌رسد و سازمان همکاری اسلامی با 57 عضو و کشورهای اتحادیه اروپا با 27 عضو موافق هستند که قطعنامه بین المللی جهت توقف تجاوزهای اسرائیل به نوار غزه صادر شود و تمامی این طرف‌ها میزان فاجعه فلسطین را درک می‌کنند و کاملا اقدامات اسرائیلی را می‌شناسند اما در این میان برخی کشورها هستند که به حمایت خود از اسرائیل در شورای امنیت و در بیشتر محافل بین المللی شناخته شده‌اند.

وی گفت: تمام کشورهای عضو شورای امنیت دارای دیپلمات‌هایی هستند که آن‌ها درک درستی دارند و به همین دلیل ما با نمایندگان کشورهای عضو در شورای امنیت در تماس هستیم و می‌دانیم که دروغ‌های اسرائیل و ادعاهایش در توجیه حملات به مردم فلسطین برای این کشورها پوشیده نیست بلکه ادعاهای اسرائیل مبنی بر اینکه ارتش آن از بااخلاق‌ترین ارتش‌هاست در شورای امنیت یک مضحکه شده است.

وی در مصاحبه با روزنامه عربستانی عکاظ گفت: متاسفانه برخی از کشورها همدردی غیرقابل توجیهی با اسرائیل می‌کنند و جای تاسف دارد که تمایل و دستورات بین‌المللی وجود دارد تا با نظرات اسرائیل در شورای امنیت برخورد نشود، اما با این وجود ما همواره در تلاش هستیم تا اقدامات اسرائیل را در شورای امنیت رسوا سازیم. ما می‌دانیم که شورای امنیت معمولا سخنان با اقداماتش در خصوص مساله فلسطین همخوانی ندارد.

ریاض منصور تاکید کرد: آمریکا عملا می‌تواند این اقدامات اسرائیل و جنایت‌ها و تجاوزهایش به غزه را متوقف کند اما متاسفانه آمریکا اکثر اوقات خواهان این مساله نیست.

انتهای پیام

کد N413779

وبگردی